Konec slevových serverů? Ne na všech trzích

Gemius analyzoval, jak se měnila popularita slevových serverů v Dánsku, Polsku, Rusku a Turecku během posledních dvou let. Ve všech sledovaných státech kromě Dánska zaznamenaly tyto portály pokles návštěvníků. Nejvyšší pokles vykazovalo Rusko (snížení dosahu o 30 procentních bodů).
„Nárůst popularity slevových serverů v Dánsku vyplývá ze dvou skutečností. První z nich je, že webové stránky skupinového nakupování byly na našem trhu vyvinuty později než v ostatních sledovaných zemích. Dalším důvodem je to, že se ekonomická situace v Dánsku postupně zlepšuje. Lidé začínají utrácet více peněz, ale přesto chtějí získat výrobky či služby za dobrou cenu. A tuto možnost jim nabízí slevové servery,“ vysvětluje Christian Hjorth, Country Manager společnosti Gemius v Dánsku.
Cílová skupina slevových serverů: ženy s vysokoškolským titulem
Slevové servery ve sledovaných státech navštěvují především ženy a uživatelé s vysokoškolským vzděláním. V Turecku tvoří dvě třetiny návštěvníků uživatelé ve věku 18 až 34 let, v Polsku a Rusku patří nejvíce návštěvníků do věkové kategorie 25 až 34 let.
Naopak v Dánsku navštěvují slevové servery zejména starší skupiny uživatelů: více než polovina uživatelů je ve věku 45+. Důvod, proč jsou návštěvníci dánských slevových portálů starší, vidí Hjorth především v návštěvnosti webů SpotDeal, Sweetdeal a Dagensbedste, které jsou propagovány prostřednictvím portálů celostátních a regionálních novin. „Věk uživatelů těchto stránek je o něco vyšší a mohl by tak vysvětlovat zmíněný rozdíl“, dodává Hojrth.
Popularita slevových portálů
České slevové servery zapojené do výzkumu NetMonitor zaznamenaly v červnu 2014 meziroční nárůst návštěvnosti. Zatímco před rokem navštívilo tyto stránky téměř milion uživatelů, o rok později to bylo již téměř 1,4 milionu RU. Od loňského roku se ovšem snížil počet slevových portálů zapojených do výzkumu.
Slevové portály deformují cestování