Košík.cz expanduje do dalších regionů, stává se tak největším rozvozcem potravin v České republice

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů

Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů Zdroj: archiv E15

Kvůli expanzi si Košík.cz u developera P3 pronajal nový velký sklad v Praze-Horních Počernicích.
Kvůli expanzi si Košík.cz u developera P3 pronajal nový velký sklad v Praze-Horních Počernicích.
Zakladatel a spolumajitel e-shopu s potravinami Košík.cz Jakub Šulta.
Pohled do skladu
5
Fotogalerie

Online prodejce a rozvozce potravin Košík.cz se rozjede do dalších regionů České republiky. Z hlediska kupní síly a počtu obsloužených obyvatel se tak stává největší rozvozovou službou tohoto typu.

 Ke stávajícím lokalitám nově přibudou města Most, Chomutov, Pardubice, Hradec Králové, Brno, Ostrava, Frídek-Místek, Havířov, Karviná, Bohumín, Přerov, Prostějov a Olomouc. Košík tak obslouží přes 5 500 000 zákazníků, tedy trojnásobek aktuálního stavu. S konkurencí se však potká pouze v Brně a v okolí Hradce a Pardubic.

 “Rozšíření služby pro co nejvíce lidí bylo dlouhodobým plánem, který se nám podařilo zrealizovat po necelých dvou letech fungování,” říká Jakub Šulta, šéf a spoluvlastník Košíku a dodává, že díky nastavení logistické a distribuční strategie dokáží zavážet vybrané oblasti v Čechách ještě v den objednávky. “Nové regiony včetně Moravy nyní zavážíme až druhý den, ale hned jak nám to kapacity a počet objednávek dovolí, přejdeme na same day delivery jako u ostatních regionů,” dodává. 

 

Zájem o službu stoupá celorepublikově, dle průzkumů Košíku je o ni největší zájem v regionu Ostravska. Košík vychází nejen z vlastních dat, ale i z kvalitativního výzkumu v oblastech, kam expanduje. Tam si teď také mohou zákazníci objednat kromě klasického sortimentu i ty méně tradiční položky, jako jsou například farmářské produkty, mezinárodní potraviny i německé privátní značky.

“Kromě potravin, drogerie, dětských potřeb a krmiv pro domácí mazlíčky obohatíme sortiment o další položky ze segmentu elektra, nově nabízíme také hračky, knihy a dárkové balíčky, takže můžeme nabídnout i zboží, které v některých lokalitách není snadno dostupné a kam konkurence nejezdí,” doplňuje Šulta.

Aktuální denní počet objednávek je cca 850 denně, s rozšířením do dalších lokalit se však počítá s jejich navýšením. Letošní obrat 350 milionů korun tak dle odhadů příští rok předčí třikrát.

Podívejte se, jak rozvážejí zásilky v centru Amsterodamu

Video placeholde
DHL představuje šlapací čtyřkolku • Michal Nosek, Kryštof Nosek