Krize srazila výsledky největšího výrobce dveří Sapeli

Firma kvůli situaci na trhu přistoupila k úsporným opatřením. „V první řadě jsme pokračovali v optimalizaci interních nákladů, a to hlavně ve spotřebě materiálu a služeb, ale také v osobních nákladech,“ uvedl generální ředitel Sapeli Václav Bradáč.
Navzdory nelehkému roku společnost loni investovala do nových technologií v objemu 25 milionů korun. „Nejvyšší objem financí jsme vložili do nové laminační linky PUR, která navýšila výrobu polotovarů se speciálními vlastnostmi, o které je mezi našimi zákazníky stále větší zájem, a do posílení dílčích technologií umožňujících efektivnější výrobu,“ sdělil šéf firmy.
Zázraky od trhu Bradáč ani letos nečeká. Ve výstavbě bytů je podle generálního ředitele Sapeli stále patrný převis poptávky nad nabídkou, který prý bude patrně trvat ještě tři až pět let.
„Od 1. ledna 2013 navíc došlo k navýšení daně z přidané hodnoty na 21 procent, které se samozřejmě také projeví ve spotřebním chování zákazníků,“ dodal šéf společnosti. Přesto firma pro letošní rok plánuje udržení výnosů a zvýšení zisku na 30 milionů korun.
Sapeli má dva výrobní závody v Jihlavě a jeden v Polné. Kromě Česka působí společnost také na sedmi zahraničních trzích včetně Kanady. Expanzi společnost plánuje hlavně na Slovensku a v Rakousku. Společnost nevylučuje při rozšiřování portfolia ani nákup jiných firem.