Krušnohorská magistrála se plní nabíječkami na elektrokola. Mají pomoci turismu

Nové nabíjecí stanice pro elektrokola mají pomoci turismu na českých horách.

Nové nabíjecí stanice pro elektrokola mají pomoci turismu na českých horách. Zdroj: Citybikes

ČTK , luk

Krušnohorská magistrála bude letos zcela pokryta nabíjecími stanicemi pro elektrokola. Díky nim se na hřebeny hor dostanou i méně zdatní cyklisté. Provozovatelé restaurací a hotelů věří, že síť stanic pomůže turismu. Stanice buduje v Krušných horách energetická skupina Sev.en Energy, v Chomutově je umístil ČEZ, další si pořizují ke svým objektům majitelé penzionů.

Krušnohorská magistrála vede z Chebu až na Sněžník u Děčína. Trasa je dlouhá 242 kilometrů a napojují se na ni pěší stezky. V zimě ji využívají běžkaři. Návštěvníků hor během léta v poslední době přibývá, a to zejména po rozšíření elektrokol.

„Každý teď mluví o transformaci uhelného regionu, ale málokdo říká, co konkrétně se stane a kde. Díky našemu projektu se může Ústecký kraj jako jediný v zemi pochlubit kvalitní sítí nabíjecích stanic pro elektrokola s jedinečným pokrytím,“ uvedla mluvčí Sev.en Energy Gabriela Sáričková Benešová.

Energetická skupina vybudovala na 50 nabíjecích stanic v Ústeckém a Pardubickém kraji. Letos plánuje dokončení sítě podél Krušnohorské magistrály a další v Karlovarském a Plzeňském kraji. Do konce roku tam chce uvést do provozu desítky dalších stanic. Souběžně investor modernizuje systém a zvyšuje kapacitu stávajících stanic.

Většina uživatelů tak může nabít elektrokolo v terénu bez nutnosti převážet v batohu propojovací kabely či těžkou ruční nabíječku. Nabíjecí stanice se nyní modernizují, využít je mohou zájemci zdarma. Přehled stanic nabízí interaktivní mapa.

Na začátku projektu Sev.en Energy for Bikers vznikaly nabíjecí stanice pro současné nabíjení čtyř elektrokol. „Současné stanice mají celkem šest pozic a k tomu navíc dvě klasické zásuvky pro nabíjení malého procenta baterií s nekompatibilními konektory. Postupně vyměňujeme stanice v celé síti. Jsem nadšený z toho, jak se v tomto případě potkává vizionářský marketing s užitečností pro velkou skupinu lidí, elektrokolo už v Česku vlastní přes 280 tisíc jezdců. Budovaná infrastruktura splňuje velmi náročné požadavky na dostupnost, na jakou jsou zvyklí e-bikeři v Rakousku či Švýcarsku,“ uvedl Jakub Ditrich, odborný garant projektu ze společnosti ekolo.cz.

Nabíjecí stanice jsou nejčastěji umístěny u restaurací, hotelů, penzionů, informačních center. „Zatímco loňskou sezonu jsme napůl odpískali, ta letošní už se prostě povést musí. Nabíjecí stanice pro elektrokola jsou zejména pro horské destinace nedocenitelnou výbavou a mají obrovský potenciál. Síť dobře navazuje na velký trend elektromobility v cyklistice. Dovedu si představit, že se z míst s nabíjecími stanicemi stanou významné body ve výletních itinerářích,“ uvedl Antonín Herzán, provozovatel Horského areálu Lesná v Krušných horách, u nějž jsou k dispozici dvě nabíjecí stanice.

Nabíjecí stanice najdou zájemci také ve městech v Ústeckém kraji. Už před lety jich šest umístil ČEZ v Chomutově, další jsou v Děčíně, Ústí nad Labem a jinde.