Lidlu a Kauflandu se v Česku daří

Obchodům Lidl se nelze vyhnout

Obchodům Lidl se nelze vyhnout Zdroj: Profimedia

Expanze na českém trhu se německé maloobchodní skupině Schwarz vyplácí. Její diskontní prodejny Lidl v účetním roce 2010/2011, který skončil loni v únoru, jedenáctkrát znásobily zisk, a to z 33 milionů korun na téměř 363 milionů.

Společnost Lidl ČR provozuje na tuzemském trhu už více než 220 prodejen. Lidlu stouply v Česku i tržby, meziročně o zhruba o 11 procent na rekordních 21,5 miliardy korun.

Úspěšný rok mají za sebou také hypermarkety Kaufland, které rovněž vlastní skupina Schwarz. Zhruba stovka velkoprodejen vykázala nárůst zisku z necelých 1,8 miliard korun v předchozím roce na dvě miliardy korun. Řetězci Kaufland vzrostly také tržby na bezmála 42 miliard korun oproti 38 miliardám o rok dříve. Loni se v Česku dařilo i konkurenčnímu řetězci Albert.

Lidl chce letos pokračovat v expanzi. „Stále hledáme vhodné nemovitosti k výstavbě a provozování prodejen ve městech a obcích nad pět tisíc obyvatel po celém území České republiky,“ uvedla mluvčí firmy Lucie Borovičková. Plánovaný počet prodejen ale nechtěla kvůli konkurenci uvést.

Skupině Schwarz připadla na předloňském žebříčku největších tuzemských obchodníků první pozice s odhadovanými tržbami 60 miliard korun.