Lidlu se v Česku daří, chystá miliardové investice

Obchodům Lidl se nelze vyhnout

Obchodům Lidl se nelze vyhnout Zdroj: Profimedia

Diskontní řetězec Lidl chce v Česku investovat v dalších třech letech dvě miliardy korun. Prostředky mají jít do modernizace a rozšiřování prodejen. Nové plány s sebou mají přinést i řadu příležitostí pro české dodavatele a nová pracovní místa. Firma chce i nadále expandovat.

Od roku 2003 v České republice Lidl již investoval 19 miliard korun. „Dáváme tak signál našim dodavatelům, že s námi mohou v budoucnu počítat. Díky této investici muže růst více než 1800 českých dodavatelů se kterými spolupracujeme,“ uvedl ředitel řetězce Pavel Stratil.

Diskontní prodejny Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Lidl v Česku ve finančním roce 2011/2012 více než ztrojnásobil zisk na 1,19 miliardy korun. Tržby stouply meziročně na 23,44 miliardy korun. Diskont zakládá svůj prodej na privátních značkách, které tvoří podíl v sortimentu více než 80 procent. Společnost v ČR zaměstnává přes 5000 lidí a provozuje 229 prodejen.