Maďarská firma ovládla on-line obchod s potravinami. Konkurence chybí

potraviny

potraviny Zdroj: E15

Nic vás nenutí nakupovat zbytečné věci – takto formuluje zřejmě největší výhodu využívání služeb on-line obchodu jednatel společnosti G’Roby Sándor Nagy. Týká se to šesti supermarketů v Budapešti a prodeje potravin, nápojů, ovoce a zeleniny, domácích potřeb, krmiva pro zvířata, kancelářských potřeb, dárkových balíků a jiného sortimentu přes internet s donáškou domů.

„Tento segment trhu v Maďarsku ovládá ze sedmdesáti procent G’Roby,“ tvrdí Nagy, který tak naznačuje, že jeho firma v podstatě nemá konkurenci. Její štěstí tkví v tom, že velké nadnárodní sítě jako Auchan a Spar sice „ochutnaly“ on-line obchod, ale nemíní ho obnovit. Lidl se o něj ani nepokusí. Pouze maďarský řetězec CBA už nabízí prodej přes síť, ale rozváží zboží pouze v Budapešti a okolí.

V těchto týdnech plánuje odstartovat elektronický prodej i Tesco, které má ambiciózní plány s dvaceti tisíci položkami, byť zatím jen v metropoli. G’Roby rozváží celostátně s výjimkou rychle se kazícího zboží. Nagy svolal svéráznou tiskovou konferenci, aby před startem Teska v tomto segmentu zvěstoval, že se G’Roby daří, a je optimistický i do budoucna. Loňský nárůst obratu o sedm procent (na 1,4 miliardy forintů, zhruba 122 milionů korun) z on-line obchodu chce letos zvýšit na deset procent.

Uvedl ještě několik dalších údajů: loni firma splnila 55 tisíc objednávek a obsloužila deset tisíc individuálních zákazníků. Jeho optimismus odráží i výzkum společnosti na průzkum trhu eNET. Podle něj loni v Maďarsku nakupovalo v on-line obchodech 1,5 milionu lidí, téměř každý pátý člověk starší čtrnácti let. Jejich počet přitom stále roste.

Až do domu
Síť supermarketů G’Roby, která začala fungovat v roce 1992, založil podnikatel Róbert (Roby) Gárdonyi (G’). Po jeho tragické smrti přebral vedení firmy Sándor Nagy, který v roce 1999 odstartoval Do–Do, čili donášku do domu, o rok později také on-line obchodní dům. Na webové stránce uvádí klasický seznam zboží, lze však vybírat i podle značky či cenové skupiny. Vše přitom vychází výhodněji než při fyzickém nákupu. Platit lze kartou, postupně se zavádí i modernější způsoby úhrady, například pomocí mobilu. Denně obchod nabízí 6500 druhů zboží, na území Budapešti a Pešťské župy zajišťuje rozvozy do 24 hodin, jinde prostřednictvím služby MPL, která spadá pod poštu, do 72 hodin.