Marks & Spencer loni v Česku prodělal téměř 400 milionů

Prodejna Marks & Spencer

Prodejna Marks & Spencer Zdroj: Marks & Spencer.com

ČTK
ČTK , vag
Česká pobočka britského maloobchodního řetězce Marks & Spencer ve finančním roce 2013/2014 prohloubila ztrátu na 391 milionů korun. V předchozím finančním roce prodělala 132 milionů. Tržby firmy stouply o 12 procent na 1,66 miliardy korun, přičemž výrazně posiloval zejména prodej potravin.

Firma ve výroční zprávě uvedla, že významným důvodem ztráty byla tvorba opravných položek k technickému zhodnocení najatých prodejen, opravné položky k finančním investicím a rezervy na nevýhodné smlouvy, pro jejichž vytvoření se rozhodla z důvodu opatrnosti při vykazování hodnoty svého majetku.

Zatímco tržby za nepotravinářské zboží rostly o dvě procenta, tržby za prodej potravin se meziročně zvýšily o 61 procent.

„V uplynulém finančním roce společnost poprvé nerozšiřovala prodejní síť o nové prodejny. Soustředila se především na jejich modernizaci a zvýšení atraktivity pro své zákazníky dalším navýšením nabídky čerstvých potravin,“ uvedla firma ve výroční zprávě.

Marks and Spencer
Britský řetězec v Česku provozuje 20 prodejen a zaměstnává 533 lidí. Podíl 51,3 procenta v české pobočce vlastní Marks and Spencer International Holdings Limited, 39,2 procenta má podnikatel Dušan Mrozek, který nedávno rozjel vlastní potravinářský řetězec Delmart, a 9,5 procenta Zbyněk Mrózek.

Marks & Spencer Czech Republic dosáhla provozní ztráty 299 milionů korun oproti 168 milionům v předchozím finančním roce. „Hlavním důvodem byl tlak na prodejní marži související jednak s ekonomickou situací na spotřebitelském trhu, jednak i s nepříznivým vývojem české měny vůči britské libře,“ píše firma ve zprávě.

Do roku 2015 společnost neplánuje v ČR otevírat nové prodejny. Firma uvádí, že prioritou je zefektivnění prodeje a snižování nákladů s cílem dosáhnout zisku.

Dušan Mrozek: Musíme se připravit na pár opravdu těžkých let