Metro AG prodává divizi Real, chce se soustředit jen na velkoobchody

Zdroj: Profimedia

Německý obchodník Metro AG, který v Česku provozuje velkoobchody Makro, prodá svou maloobchodní divizi Real a s ní spojené aktivity. Nadále se firma chce zaměřit pouze na velkoobchody. Společnost již prodala své obchodní domy Kaufhof a osamostatnila prodejce spotřební elektroniky Ceconomy.

Podle prohlášení firmy představenstvo dnes rozhodlo, že zahájí proces prodeje divize Real. Firma Metro se snažila prodat hypermarkety Real již v minulosti, nepodařilo se jí však najít kupce pro divizi, která v minulém čtvrtletí zaznamenala ztrátu a její tržby klesly o 7,2 procenta. Společnost z toho částečně vinila dřívější termín Velikonoc a neobvykle teplé počasí.

Real má 282 obchodů a 34.000 zaměstnanců a v posledních letech se snažila rozvinout i prodej přes internet. Objednávky z internetu se nyní na celkových tržbách podílejí dvěma procenty.

Generální ředitel Olaf Koch v posledních letech směruje konglomerát kdysi aktivní v mnoha oblastech jen na velkoobchodní aktivity. Tato strategie však zatím nepodpořila cenu akcií Metra, které klesly zvláště v dubnu, kdy firma zhoršila výhled kvůli slabému výkonu v Rusku.

Zahraniční hráči se německému trhu s potravinami, kterému dominují diskonty Aldi a Lidl, vyhýbají od roku 2006, kdy se ze země stáhl americký Walmart. Z prodeje svých obchodů firmě Metro, která je pak přejmenovala na Real, vykázal Walmart ztrátu ve výši jedné miliardy dolarů (21,8 miliardy Kč). Někteří pozorovatelé spekulují, že zájem o prodejce potravin v Německu by mohl mít Amazon, pro kterého je Německo druhým největším trhem po USA a loni koupil supermarkety Whole Foods, napsala agentura Reuters.

Společnost EP Global Commerce (EPGC) miliardářů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče se minulý měsíc dohodla na koupi podílu 7,3 procenta v Metru od společnosti Franz Haniel & Cie a má opci na koupi zbývajícího 15procentního podílu Hanielu v Metru.

Společnost Metro AG byla založena v roce 1964 a je čtvrtou největší maloobchodní firmou v Evropě. Loni se od ní oddělila do samostatné firmy nazvané Ceconomy její divize spotřební elektroniky Media-Saturn, která je evropskou jedničkou mezi prodejci elektroniky. Od roku 1997 Metro působí i v České republice, kde provozuje velkoobchody Makro Cash & Carry ČR.