Na sv. Valentýna se obrat květinářství může zvýšit až desetinásobně

Belles Fleurs

Belles Fleurs Zdroj: Belles Fleurs

Síť květinářství Belles Fleurs svým obratem za rok 2014 navazuje na úspěch, kterého dosáhla v minulých letech. Tržby ve výši 50 milionů korun v roce 2014 byly téměř o 30 procent vyšší oproti roku 2013. Ve srovnání s rokem 2012 svůj obrat zdvojnásobila. Internetový obchod meziročně zaznamenal více než 30procentní nárůst. V roce 2014 přišly objednávky z 85 zemí. Na Sv. Valentýna se tržby oproti běžným dnům až zdesetinásobí.

„V roce 2014 jsme na svátek sv. Valentýna přijali objednávky z 85 zemí světa oproti roku 2013, kdy to bylo pouze ze 41 zemí. Znamená to, že ženy žijící v Praze mají své partnery opravdu po celém světě a ty na ně rozhodně nezapomínají a hojně využívají služeb našeho e-shopu nejen na Valentýna.,“ vysvětluje Hana Janatová, obchodní ředitelka sítě. Na přání zákazníků byl v roce 2014 spuštěn prodej květin po celé ČR. Nakupování přes internet je velkou doménou doby a odrazilo se i na nákupu květin.

Nakupování květin přes internet zažívá boom

„Nakupování přes internet získalo svou oblibu především díky uspěchané době. Pánové u nás kytici objednávají včetně kurýra i se 14 denním předstihem. My k ní připojíme vzkaz, bonboniéru či láhev vína a kytici ve zvoleném termínu doručíme,“ upřesnila obchodní ředitelka Belles Fleurs Hana Janatová. Transport umožňuje takzvané vodní balení, které kytici udrží čerstvou nejen po dobu transportu, ale díky velmi příjemnému vzhledu hravě zastoupí i tradiční vázu.

Průměrná cena středně velké kytice se pohybuje v rozmezí 499 až 699 korun.

Floristé z Belles Fleurs v letošním roce přišli s novinkou, kterou nazvali „Živé srdce“. Živé řezané květy v barvě růžové, červené či fialové jsou umístěny do speciální hmoty ve tvaru srdce, která zajistí jejich delší trvanlivost a čerstvost. Následně lze do aranžmá přidat i další produkty, jako například cukrovinky, víno či donesený předmět, kterým může být prakticky cokoliv – například parfém, prsten či jiný šperk.

„Živé srdce je nejen originální dárek, ale i projev toho, co by harmonický vztah neměl postrádat. Tedy život, vůni, krásu, radost, trvanlivost a jedinečnost,“ vysvětlila přední holadská lektorka floristek Belles Fleurs, Hennie van Leeuwen. „Obecně na svátek sv. Valentýna jsou tržby celkově až desetinásobné oproti běžným dnům. Jen všech druhů růží za tento jediný den prodáme kolem třiceti tisíc,“ dodala Hana Janatová.