Nákupy Čechů čím dál víc ovlivňují sociální sítě

„Zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent jich věnuje pozornost hodnocení služeb uživateli sociálních sítí a 20 procent pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na sociálních sítích,“ uvedli autoři průzkumu, podle kterých ale pouze 26 procent respondentů komunikuje prostřednictvím sociálních médií přímo s firmami.
Při nákupu zboží a služeb jsou pro spotřebitele stále nejdůležitější osobní reference od lidí, které znají. Jako hlavní zdroj informací pro rozhodování o nákupu zmínilo osobní reference 65 procent účastníků průzkumu. Následují informace získané osobně od obchodníků (53 procent respondentů) a z webových stránek dodavatele (51 procent respondentů).
Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o téměř půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45 tisíc Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 tisíc lidí z Česka.