Nákupy Čechů čím dál víc ovlivňují sociální sítě

Sociální sítě

Sociální sítě Zdroj: profimedia.cz

Sociální sítě, jako jsou Facebook či Twitter, hrají i v Česku stále důležitější roli při nákupu zboží a služeb. V zemi roste počet zákazníků, kteří na sociálních sítích sledují zkušenosti ostatních uživatelů s firmou, u které hodlají nakoupit. Vyplývá to z průzkumu společnosti Accenture.

„Zhruba 85 procent respondentů hledá informace o firmách a jejich službách na internetu, 47 procent jich věnuje pozornost hodnocení služeb uživateli sociálních sítí a 20 procent pravidelně sděluje své osobní zkušenosti s nákupem zboží a služeb na sociálních sítích,“ uvedli autoři průzkumu, podle kterých ale pouze 26 procent respondentů komunikuje prostřednictvím sociálních médií přímo s firmami.

Při nákupu zboží a služeb jsou pro spotřebitele stále nejdůležitější osobní reference od lidí, které znají. Jako hlavní zdroj informací pro rozhodování o nákupu zmínilo osobní reference 65 procent účastníků průzkumu. Následují informace získané osobně od obchodníků (53 procent respondentů) a z webových stránek dodavatele (51 procent respondentů).

Počet Čechů, kteří využívají sociální sítě, rychle roste. Na celosvětově nejrozšířenější sociální síti Facebook bylo loni v říjnu registrováno už 3,3 milionu českých uživatelů, jejich počet se meziročně zvýšil o téměř půl milionu. Na Twitteru loni na podzim bylo 45 tisíc Čechů a na profesní síti LinkedIn 170 tisíc lidí z Česka.