Nejdřív banka, teď autosalon. Řehákův Direct otevírá novou prodejnu aut v Praze
Skupina Direct podnikatele Pavla Řeháka je v poslední době při chuti. Po nedávné akvizici rakouské banky se tentokrát rozhodla výrazně posílit na poli automobilů. Její dceřiná společnost Direct auto otevřela v pražské čtvrti Horní Počernice obchodní galerii s novými i ojetými automobily. Tím však plány firmy nekončí. V příštích dvou letech chce po Česku otevřít více než desítku dalších poboček.
Nová prodejna se rozprostírá na ploše 25 tisíc metrů čtverečních, z nichž 10 tisíc tvoří krytá hala, zbytek jsou venkovní prostory. V nabídce zde bude více než tisíc aut, nejvíce od značek Škoda, Volkswagen, Hyundai, Renault, Kia, Ford či Mercedes. Pražské centrum je druhou otevřenou pobočkou pod značkou Direct auto po té v Olomouci, která byla otevřena koncem předminulého roku. Společnost má momentálně nabídku zhruba 1500 vozů, do konce roku ji plánuje výrazně navýšit.
V příštích dvou letech chce skupina otevřít dalších 12 až 14 poboček a následně zahájit expanzi do zahraničí. „Naší vizí je vytvořit v oblasti mobility nový standard. Galerie aut, která působí přirozeně, ne bazarově. Chceme, aby každý odcházel s jistotou, že auto, které si od nás odveze, je prověřené a bez nepříjemných překvapení,“ říká generální ředitel Direct auto David Hofman.
Konkurence zejména na trhu s ojetinami přitom v Česku v posledních letech sílí. Například podnikatel Pavel Louda otevřel v loňském roce nedaleko dálnice D11 u Poděbrad luxusní galerii aut z druhé ruky. Její stavba vyšla největšího tuzemského dealera nových aut od Škody a Hyundai zhruba na miliardu a nabízí prostor až pro 3000 vozů. Svým novým salonem tak zamířil i do žádaného segmentu, v němž nabízí zejména zánovní a předváděcí vozy, tedy ty nejlepší z kategorie ojetých vozů, které jsou v poslední době často poptávané.
Aby Direct auto získal konkurenční výhodu, nabízí ke svým autům nadstandardní služby. Každý zákazník může auto do tří dnů vrátit bez udání důvodu nebo ho do 14 dnů bezplatně vyměnit. K tomu společnost nabízí i služby financování či pojištění.
Prodej aut není jediné odvětví, na které skupina Direct v poslední době cílí. Začátkem května oznámila nákup rakouské A1 Bank a tím i vstup na tamní trh. S bankou chce cílit na malé a střední podniky, které jsou podle ní na bankovním trhu zanedbávané.