Někteří obchodníci používají falešné povánoční slevy, varuje dTest | E15.cz

Někteří obchodníci používají falešné povánoční slevy, varuje dTest

Černý pátek a mimořádné slevy
Černý pátek a mimořádné slevy
• 
ZDROJ: ctk

ČTK

Share on Facebook Messenger
Falešné slevy, které zboží vůbec nezlevňují, či údajně neplatné záruky. I takovými způsoby někteří obchodníci zneužívají povánočních výprodejů ke klamání zákazníků. Upozornila na to spotřebitelská organizace dTest, vydavatel stejnojmenného časopisu.

„Že je v určitém obchodě o 50 procent zlevněno ještě neznamená, že ho za 'zlevněnou' cenu nekoupíte jinde zcela běžně,“ uvedl vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. Každá prodejní akce je podle něj marketingovým tahem. Vždy je třeba si dávat pozor, i když nemusí jít ze strany obchodníka přímo o klamavé obchodní praktiky, dodal.

„Těmi mohou být falešné slevy, kdy prodejce cenu výrobku vlastně vůbec nesníží a slovo 'sleva' použije jen jako magické zaklínadlo k nalákání nepozorného spotřebitele k nákupu,“ upozornil Zelený. Za další příklad klamání uvedl dočasné navýšení ceny, která je následně snížena na úroveň před zdražením. Cenový rozdíl je obchodníkem prezentován jako sleva.

Podle Zeleného se spotřebitelé často setkávají také s tvrzením, že na zlevněný sortiment neplatí záruka, případně je omezena.“Nic takového není možné, i na zboží zakoupené ve slevě platí zákonná záruka 24 měsíců,“ podotkl. Jedinou výjimku, na níž se zákonná záruční lhůta nevztahuje, je sleva poskytnutá pro vadu výrobku. „O důvodu takové slevy musí být zákazník při nákupu informován a tato skutečnost by měla být potvrzena i na dokladu o koupi,“ řekl Zelený.

Velký zájem o slevy

V tuzemských obchodech odstartovala 26. prosince hlavní vlna výprodejů. Povánoční slevové akce, pomocí kterých se obchodníci snaží po předvánoční nákupní horečce přilákat zákazníky zpět do prodejen a zbavit se zásob sezonního zboží, budou trvat v některých řetězcích až do konce února.

Podle některých obchodních řetězců je o výprodeje velký zájem. Například obrat obchodníka s elektronikou Euronics stoupl meziročně o 27 procent a návštěvnost prodejen několikanásobně. Podle řetězců Globus a Albert je zájem především o elektroniku, bílé zboží, oblečení a kosmetiku. Roste i zájem o lahůdky, a to v souvislosti s blížícím se koncem roku.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.