O povánoční výprodeje je zájem, prodává se bílé zboží a elektro

výprodej, Vánoce, ilustrační foto

výprodej, Vánoce, ilustrační foto Zdroj: ctk

O povánoční výprodeje je podle oslovených obchodních řetězců velký zájem. Například obrat obchodníka s elektronikou Euronics stoupl meziročně o 27 procent a návštěvnost prodejen několikanásobně. Podle obchodních řetězců Globus nebo Albert je zájem především o elektroniku, bílé zboží, oblečení nebo kosmetiku. Postupně prý roste i zájem o lahůdky, a to v souvislosti s blížícím se koncem roku.

Povánoční výprodeje Euronics spustil už ve čtvrtek 25. prosince na svém e-shopu. „V pátek vzrostla návštěvnost v prodejnách, které byly otevřené převážně ve velkých obchodních centrech, proti minulému roku o pět procent a v sobotu několikanásobně. Obraty za 26. a 27. prosinec vzrostly o celých 27 procent, což ukazuje, že lidé mají výrazně vyšší zájem o elektroniku než v loňském roce,“ uvedl tiskový mluvčí Euronics Bohuslav Komín.

Během první vlny výprodejů zákazníci podle něj nejvíce nakupovali velkou bílou techniku jako pračky, sušičky a chladničky. U nich je díky výprodeji nejvyšší finanční sleva, protože jde o nákladnější zboží.

V hypermarketech Globus byl podle mluvčí Pavly Hobíkové největší zájem o tablety, mobilní telefony a konzolové hry, ale i o sezónní oblečení, obuv a hračky. „Vzhledem k tomu, že jsme v letošním roce do slev bezprostředně po Vánocích zařadili sortiment oblíbených dárků, je zájem zákazníků velký a je patrný ve všech našich hypermarketech,“ uvedla. Řada Čechů tak podle ní využije pro povánoční slevy peníze, jež našly pod vánočním stromečkem.

I v obchodech Albert byl podle mluvčí Judity Urbánkové povánoční víkend úspěšný. Důvodů je podle ní více. „Náhlé mrazy zahnaly zákazníky do tepla nákupních center, kde je navíc čekaly velké slevy. Zvyšuje se také prodej delikates na slavnostní vítání nového roku,“ uvedla. Zájem je podle ní o kosmetické balíčky, knihy, bílé zboží do domácnosti, hračky a elektroniku.