„První balík v USA odešleme do měsíce,“ uvedl Zámec na akci Eshopista společnosti Acomware. Internetové obchodování není podle něj v Česku rozhodně na horší úrovni než v zámoří. Opak je prý pravdou.
Přesto si je mladý český byznysmen vědom toho, že zvláštnosti amerického trhu skrývají mnohá úskalí a pokus tak nemusí klapnout. Proto firma na začátku vybuduje v New Jersey jen jednoduchý sklad. Až podle úspěchu své tamní domény Beautyspin.com rozhodne o dalším rozšíření podnikání na americkém kontinentu. I tak ale hlavně za právníky a daňové poradce dala brněnská firma v Americe již stovky tisíc dolarů. „Přesto kdybychom v USA neuspěli, přežijeme to,“ dodal majitel Parfums.cz.
Rozšiřování byznysu do zahraničí má ale také své úskalí. Zámec popsal úsměvnou zkušenost z Bulharska. „Lidé u nás na začátku nenakupovali, protože nevěřili, že můžeme být tak levní. Když jsme ceny zvýšili, začali jsme i prodávat,“ líčí podnikatel.
Krize na Ukrajině
Méně úsměvů už vzbuzují trable, kterým firma čelila na Ukrajině. Kvůli krizi spojené s propadem kurzu hřivny a přerušením logistických řetězců musela dokonce v první polovině roku přechodně tamní operace zastavit. „Nyní již však na Ukrajině zase jedeme,“ poznamenal Zámec.
Parfums.cz letos z tržeb 2,3 miliardy korun vyroste o čtyřicet procent. Většinu obratu tvoří zahraničí. Česko se na tržbách podílí zhruba pětinou. Ziskovou marži má firma stále minimální. Loni v čistém vydělala 3,6 milionu korun.