Olympijská reklama vynesla miliardu dolarů

Olympijský stadion v Riu

Olympijský stadion v Riu Zdroj: Dodoedo via Wikimeda Commons CC BY 3.0

Televizní stanice NBC, která je držitelem práv na vysílání letních olympijských her ve Spojených státech, oznámila rekordní prodej reklamního času během olympijského vysílání. Americká televize již nyní překročila hranici miliardy dolarů. Stále však nemá prodán veškerý reklamní čas a příjem tak ještě poroste.

Americký trh je pro vysílání letních olympijských her klíčový. Průměrná sledovanost poslední olympiády v Londýně dosáhla jen v USA 31,1 milionu diváků. V Rio de Janeiru, kde se hry konají v srpnu, se však očekává ještě vyšší sledovanost.
Především kvůli menšímu časovému posunu.

Před čtyřmi roky dosáhla NBC na miliardu dolarů z reklamních spotů pouhé dva dny před zahájením her, letos se tak stalo už 129 dní před zahajovacím ceremoniálem. NBC v boji o práva na vysílání olympiády porazila jak stanici Fox, tak ESPN. Za období 2014–2020 zaplatila dohromady 4,38 miliardy dolarů.

Další problémy v Riu
Čtyři měsíce před začátkem olympijských her čelí pořadatelé dalším problémům. Soud pozastavil práce na komplexu Deodoro, kde má v době olympiády najít zázemí celkem 11 sportů. Důvodem je podezření z korupce. Celkem mělo být zpronevěřeno 35 milionů dolarů. Kvůli nepřipravenému sportovišti byly zrušeny i kontrolní cyklistické závody, které se měly konat na přelomu dubna a května. Organizátoři i Mezinárodní olympijský výbor ujišťují, že do olympiády bude vše v pořádku. Zrušení her nepřipadá podle nich v úvahu. Zahajovací ceremoniál se koná 5. srpna.