Otevření pobočky IKEA na Václavském náměstí nabírá zpoždění

IKEA

IKEA Zdroj: Profimedia.cz

Na pražském Václavském náměstí měla být touto dobou již otevřena neobvykle malá prodejna řetězce IKEA. Takzvané pop-up studio IKEA Point má nabízet na dvou patrech drobný sortiment i některé ikonické kusy nábytku. Podnik však oproti původním předpokladům otevře nejdříve v polovině září, čeká se především na dokončení stavebních prací, sdělila E15.cz mluvčí švédského nábytkáře Zdeňka Pecková. 

„Na otevření se všichni velmi těšíme, ale v odhadu času potřebného na všechny práce a data otevření jsme byli až příliš ambiciózní. V tuto chvíli probíhají na místě ještě poslední stavební práce na straně pronajímatele prostoru,“ uvedla pro E15 Pecková. Nový obchod, který má být jen dočasný, vyroste v bývalé budově České spořitelny. IKEA hodlá do projektu investovat až patnáct milionů korun.

Cílem řetězce je podle Peckové otevřít obchod v centru města v druhé polovině září. „Rozhodli jsme se posunout datum otevření, protože potřebujeme více času na přípravu,“ dodala. V prodejně by mělo pracovat kolem třiceti zaměstnanců.

Pop-up studio má na 800 metrech čtverečních přiblížit značku lidem v centru města, současné obchodní domy fungují totiž na kraji velkých měst. Obchod bude zaměřen především na oblast obývacích pokojů, část sortimentu ale IKEA hodlá pravidelně obměňovat. Prostor by měl přilákat až tisíc návštěvníků denně a kromě nakupování si mohou odpočinout i v místní kavárně.

„IKEA pop-up studio bude hlavně zaměřené na inspiraci a plánování interiéru. Nechceme vzbuzovat očekávání obchodního domu. Bude to fungovat tak, že si tam zákazník naplánuje vlastní interiér a zároveň objedná kompletní sortiment IKEA, který mu bude dodaný až domů,“ řekla před časem v rozhovoru pro INFO.cz interiérová designérka IKEA Klára Hausenblasová, která prostor navrhovala. Švédský nábytkář totiž loni zavedl na českém trhu vlastní e-shop.

Tržby společnosti IKEA v Česku dosáhly 9,7 miliardy korun, což znamená růst proti předchozímu roku čtyři procenta. Průměrná útrata zákazníků činila 1638 korun, přičemž k 96 procentům nákupů došlo v obchodech a ke čtyřem procentům obchodů na e-shopu.