Pepsi v Číně sází na rybí hranolky a vločky s plísní

Pepsi v Číně

Pepsi v Číně Zdroj: Profimedia.cz

Výrobce potravin společnost PepsiCo. chce rozšířit své podnikání na čínském trhu. Skupina doufá, že s bramborovými lupínky s kyselou chutí rybí polévky, či ovesnými vločkami s bílou plísní nebo borůvkami, chuť čínských zákazníků potěší.

Koncern PepsiCo. otevře kvůli novým specialitám továrnu městě Wuhan. Bude to již šestý výrobní závod skupiny v Číně. Do tří let bude Pepsi investovat v Číně 2,5 miliardy dolarů.

Podle vedení společnosti se Pepsi chce zaměřit především na provincie, protože díky rostoucím příjmům, mohou spotřebitelé již utrácet více peněz za potraviny. Mnoho z nich nikdy ale podle společnosti ještě nikdy neochutnalo bramborové lupínky. V Číně, kde se chce PepsiCo. stát lídrem potravinářského trhu, vidí její manažeři obrovskou perspektivu.

Reklamní kampaň v Číně

Pepsi v ČíněPepsi v Číně | Profimedia.cz

Pepsi rovněž plánuje rozšířit oddělení výzkumu a vývoje v Šanghaji, kde se budou stávající výrobky společnosti přizpůsobovat místním chutím. Zároveň firma o čtvrtinu zvýší své náklady na reklamu. Pepsi podle serveru Weltonline.de velké naděje do outsourcingu. To firmě ulehčí a bude se hlavně soustředit na výrobu, marketing a výzkum.

PepsiCo. v roce 2011 na rozvíjejících se trzích prodale zboží za 22 miliard dolarů. To je přes třetinu z celkových tržeb a zhruba třikrát tolik jako v roce 2008. Většina z tohoto růstu pochází právě z Číny. „Prodávat v Číně, stejné potraviny jako ve Spojených státech, by nemělo smysl,“ říká šéf PepsiCo v Číně Tim Minges. I proto chce firma v Číně rozšířit svou nabídku ovsných vloček. Měly by být obohaceny i o složky tradiční čínské medicíny.

Pepsi v ČíněPepsi v Číně | Profimedia.cz

Čínský trh s občerstvením letos čekává tržby 77 miliard jüanů (asi 9,9 miliardy eur). Zároveň by se mělo prodat 71 miliard litrů nealkoholických nápojů.

V roce 2010 byl koncern PepsiCo. pátý největší dodavatel sladkých i slaných pochutin v Číně. Na trhu s nápoji ovládal 4,4 procenta. Největšímu konkurentovi, firmě Coca-Cola patřilo 15 procent.