Pharmaland se mění na Benu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Dvojka na českém lékárenském trhu mění značku. Řetězec Pharmaland začal nahrazovat vývěsní štíty svých lékáren novým jménem i logem. Pharmaland se tak přeměňuje na síť Benu lékárna se staroegypským ptákem v logu. Rebranding má být dokončený v červnu.

Změna je součástí nové strategie nizozemského koncernu Brocacef Holding, který se rozhodl pro jednotnou celoevropskou značku u dvou tisícovek svých lékáren. V Česku má aktuálně 127 provozoven. Na rozdíl od svých hlavních konkurentů expanduje i prostřednictvím franšíz. „Provozovateli jsou ze 70 procent lékárníci. Zbylých 30 procent jsou ale lidé mimo obor, většinou ekonomického vzdělání, kteří rozumí ať klasickému nebo franšízovému podnikání,“ popisuje Jiří Böhm z poradenské firmy Profit systém.

Benu lékárnaBenu lékárna | pharmaland.cz

Společnost také plánuje další expanzi v Česku, cílí hlavně na obchodní centra. Posílit chce na jižní Moravě a také na Vysočině.

Největší řetězec lékáren v Česku provozuje skupina Penta pod značkou Dr. Max. Od vstupu do lékárenského byznysu v roce 2005 Dr. Max rozšířila síť na nynějších 208 provozoven. Loni otevřela 35 nových lékáren a plány pro letošní rok počítají s podobným tempem expanze. Za Dr. Maxem a Benu mírně zaostává tuzemská trojka na trhu Lloyds lékárny s necelou šedesátkou poboček.

Nezávislé lékárny se snaží čelit stále sílícím řetězcům tím, že se sdružují kvůli výhodám společného marketingu a nákupů. Největší na trhu jsou sdružení Moje lékárna se třemi stovkami členů a původní Družstvo lékáren s více než 130 členy.