E-shopy evidují více plateb kartou, dobírek ubývá | E15.cz

Plateb na dobírku při nákupu v e-shopech ubývá, místo nich nastupují karty

Plateb na dobírku při nákupu v e-shopech ubývá, místo nich nastupují karty
Online platba
• 
ZDROJ: Profimedia

Daniel Novák

Nástup drobného zboží on-line a důvěra v internetové obchodníky vede k pádu oblíbenosti plateb na dobírku. I tak ještě zůstávají nejčastější platební metodou.

Zákazníci e-shopů čím dál častěji platí kartami. Ještě před pěti lety tak uhradili jen sedm procent on-line nákupů, teď už je to více než pětina. Naopak oslabuje pozice dobírky jakožto nejoblíbenějšího platebního způsobu, vyplývá z dat nákupního rádce Heureka.cz.

„Obliba platby kartou roste mezi zákazníky českých e-shopů dlouhodobě a souvisí se sílící důvěrou v e-commerce,“ uvedl ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Za růstem karetních transakcí je i změna nákupního košíku. „V platbách on-line roste podíl zboží s nižší hodnotou. Typicky jsou to drogerie, kosmetika, zdraví, zkrátka zboží nižší hodnoty, které se však kupuje častěji,“ řekl ředitel Heureky Tomáš Braverman.

E-shopy musejí vylézt z internetu, říká šéfka CZC.cz Jitka Dvořáková

Experti očekávají, že pozice dobírky jako volby číslo jedna při úhradách internetových nákupů bude dál oslabovat, ale zcela nezmizí. „Z různých důvodů ještě mnoho e-shopů platbu kartou on-line ani nenabízí, a tak dobírka případně platba bankovním převodem zůstávají jedinou možností,“ doplnil Braverman.

Oblíbenou cestou pro zaplacení internetových nákupů je rovněž platba při vyzvednutí zboží ve výdejním místě. Tam si lidé často mohou vybrat mezi zaplacením v hotovosti nebo kartou. V odběrném místě hradí zboží podle Heureky třicet procent lidí.

Žádná z dalších platebních metod se na placení on-line nákupů nepodílí více než jednotkami procent. Například bankovním převodem platí pouhých sedm procent zákazníků. Služby typu PayPal využívají dvě procenta kupujících. Stejný podíl zákazníků se spoléhá na nákupy na splátky.

Cashback roste 6x rychleji než tržby eshopů

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!