Před pár lety neznámý fenomén, dnes dynamicky rostoucí odvětví online nakupování: cashback už vyzkoušel každý desátý Čech. Plná Peněženka, jednička mezi cashbacky, jen v loňském roce partnerským e-shopům v obratech přivedla přes 1 miliardu korun.
E-shopy a další firmy vyčleňují čím dál větší rozpočty na výkonnostní marketing. Oblíbený je zejména affiliate, tedy prodej generovaný externími obchodními partnery, např. cashbackovými portály. Pro e-shopy je tato forma spolupráce výhodná, protože platí provizi pouze z uskutečněných transakcí. Navíc velká část provize putuje ve prospěch samotných zákazníků. Ti jsou pak motivovanější nejen k dražším, ale i častějším a opakovaným nákupům.
V Česku je největším cashbackovým portálem Plná Peněženka. Do její partnerské sítě je již zapojeno přes 650 e-shopů. Například pro Booking.com jsou obchodním nástrojem, který přináší nejvíce zákazníků. Navíc vykazují nejméně stornovaných objednávek. Pro čínský AliExpress jsou vůbec největším obchodním partnerem v ČR - tržišti zprostředkovali již 2 miliony nákupů.
Kromě zvučných jmen zahraničních online gigantů pomáhá Plná Peněženka i místním prodejcům. A to nejen těm velkým jako je Mall.cz, Kasa.cz, Hervis nebo Zoot, ale i řadě středních a malých e-shopů. Na velikosti zkrátka nezáleží: partnerem se může stát každý, kdo má atraktivní zboží nebo služby a chce dynamicky zvýšit prodeje.
Čeští spotřebitelé o cashback stojí
Poptávka na straně zákazníků je ze statistik patrná. Jen Plné Peněženky využívá na půl milionu zákazníků. Počet jejích uživatelů navíc meziročně stoupl o 100 %, tržby se zvýšily dokonce 2,5krát. Letos by tedy při pokračujícím trendu mohly útraty dosáhnout 2,5 miliardy korun. Ukáží především předvánoční měsíce, které tradičně lámou rekordy.
Plná peněženka |
Nápaditý marketing a péče o zákazníka jako základ úspěchu
Zákazníci i e-shopy si na Plné Peněžence cení kvalitní zákaznické péče. Vzájemná komunikace probíhá vždy lidsky a profesionálně.
Firma také disponuje vlastním marketingovým týmem plným kreativních nadšenců. Pravidelně produkují kampaně, do kterých se uživatelé aktivně zapojují a díky nimž jsou brandy partnerských e-shopů vidět. Investice do marketingu dosáhly v roce 2017 výše 20 milionů Kč a vygenerovaly přes 1 miliardu korun v nákupech. Letos je reklamní rozpočet dvojnásobný.
Důkazem, že odvětví roste a úsilí firmy se vyplácí, jsou i stále nové rekordní odměny. Zatímco v roce 2016 byl rekordmanem člověk s jednorázovou výplatou nasbíraných odměn 100 867 Kč, letos v květnu žezlo přebrala uživatelka s částkou 176 764 Kč. Celkem si už na odměnách čeští a slovenští uživatelé Plné Peněženky vydělali 82 milionů korun.
Rozvoj a plány společnosti
Firma si svou pozici jedničky na trhu hlídá i investicemi do nových projektů. Nejčerstvějším je srovnávač módy Lookio.cz, který jako jediný z takových srovnávačů nabízí cashback.
Mezi další plány patří rozšíření offline cashbacku a expanze na ruský trh, který je tak dynamický, že management poprvé v historii zvažuje spolupráci se silným finančním investorem.
Vydělávejte s cashbackem i vy
“Největší potenciál růstu cashbacku jako marketingového nástroje firem vidíme u specializovaných eshopů, které mají kvalitní a často unikátní zboží. Ovšem vysoké náklady na reklamu jim brání svoje výrobky na trhu masivně uplatnit,” říká marketingový ředitel Josef Drobílek a zve české i slovenské e-shopy k zapojení: “Našim klientům a partnerům přejeme ,plné peněženky’ a sami jim v dosahování tohoto cíle už šest let pomáháme. Připojte se k naší službě a oslovte 500 000 nových zákazníků i vy.”
Přečtěte si více o možnosti, jak zapojit e-shop do cashbacku.