Polská cestovka Itaka expanduje na český trh

Největší polská cestovní kancelář Itaka se rozhodla dobýt i český trh. Její expanze spočívá v nabídce zájezdů skrze české prodejce, odlety jsou plánovány z letiště v Katovicích. Zástupci cestovní kanceláře a katovického letiště program zájezdů oficiálně představili českým agenturám koncem minulého týdne v Ostravě.

Vedle Mnichova, Drážďan nebo Vídně se tak mají Katovice stát pro Čechy při cestě na dovolenou výraznější alternativou k pražskému letišti. K dnešku už má Itaka smlouvu o prodeji s 50 tuzemskými agenturami, především ze severu Moravy, prodej startuje v těchto dnech.

„Itaka tím reaguje na trend, kdy čeští turisté sami vyhledávají a individuálně jezdí na zájezdy z Polska,“ řekl deníku E15 ředitel Itaky pro rozvoj produktu Jan Koláčný.

Polský obr cílí především na Moravu a Slezsko, kde sází na snadnou dostupnost Katovic. Tu výrazně vylepšila loni otevřená přeshraniční dálnice u Bohumína. Jako svou výhodu prezentují Poláci i jazykovou blízkost a nižší ceny zájezdů.

Letiště v Katovicích je pro Itaku po Varšavě druhým nejvýznamnějším. Chartery odsud směřují například do Turecka, Řecka, Španělska, Egypta, Tuniska nebo Keni. Převážnou většinu z nich přitom pro polskou cestovní kancelář zajišťuje česká letecká společnost Travel Service. Celkem Katovice loni odbavily 2,6 milionu pasažérů.

Itaka je ve srovnání s českou jedničkou Exim Tours zhruba dvojnásobná. Ročně vypraví na půl milionu zájezdů, což je třetina polského trhu. Její tržby překračují v přepočtu šest miliard korun. Polské zájezdy se vedle České republiky už delší dobu prodávají v kaliningradské oblasti Ruska, Pobaltí, Bělorusku a na Ukrajině.

Na českém trhu se prodávají i zájezdy slovenských, rakouských a hlavně německých cestovních kanceláří, v nabídce je má každá větší agentura. Jejich podíl na prodejích se pohybuje v řádu procent. Výhodný může být nákup německého zájezdu především v případě exotické dovolené u teplého moře. U tohoto segmentu se nejvíce projevuje silnější vyjednávací pozice německých kanceláří vůči poskytovatelům služeb.

PROFIL: Travel Service začal s Tupolevem, teď se těší na Dreamliner