Pro světové módní značky je Praha při expanzi do střední a východní Evropy lokalitou číslo jedna. V případě luxusu si polovina všech značek přicházejících do regionu pro umístění prvního obchodu vybrala právě tuzemskou metropoli, vyplývá z průzkumu společnosti CBRE.
„Česká republika je v rámci střední a východní Evropy oblíbenou cílovou destinací převážně pro značky nabízející luxusní zboží,“ uvedla Veronika Tebichová, šéfka retailu v pražské kanceláři CBRE. Trend dokládá americký výrobce luxusních bot Stuart Weitzman. Švec obouvající řadu světových filmových hvězd otevřel loni osobně prodejnu v ulici U Obecního domu v centru metropole.
Méně nováčků, než dříve
Mezi nováčky je rovněž značka Tory Burch stejnojmenné americké designérky a dolarové miliardářky, kterou časopis Forbes zařazuje na třiasedmdesáté místo v žebříčku nejvlivnějších žen světa. Ze strany majitelů obchodních center zaznívají hlasy, že by novinek mohlo být více. „Ve srovnání s předešlými roky je nově příchozích značek překvapivě spíše méně.
Jedním z důvodů je, že český maloobchodní trh začíná být vyzrálý,“ říká Ivan Michněvič, manažer z francouzské společnosti Klepierre, jíž patří například obchodní centrum Nový Smíchov. Přesto podle něj prostor pro nové neotřelé koncepty stále je.
Plus 15, mínus 4
Vyskytují se však také značky, které se z Česka kvůli slabým výsledkům rozhodnou odejít. Příkladem je Penny Black z italského módního holdingu Max Mara. V tuzemsku se první prodejna této značky neohřála ani rok.
„Značky odešly, ale jednalo se spíše o to, že v rámci jejich portfolia je nahradily v dané lokalitě vhodnějšími koncepty lépe zaměřené na cílové zákazníky,“ dodala Tebichová ze CBRE. Celkem loni z tuzemska zmizely čtyři značky. Nově příchozích však bylo patnáct. Podle konzultantů je to dokladem toho, že Česká republika je stále perspektivní trh.
L’Oréal uvede do Česka Nyx |
---|
V obchodním centru Nový Smíchov se na začátku května otevře první samostatná prodejna americké kosmetické značky Nyx ve střední a východní Evropě a sedmá na světě. Rychle rostoucí značka sázející na sociální sítě a blogerky patří od loňska do portfolia francouzského koncernu L’Oréal. Ten ji koupil od zakladatelky značky, Američanky korejského původu Toni Ko. |