Praha – Dubaj střední Evropy: Česko je v hledáčku světových módních značek

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Euro Tomas Novak

Polovina luxusních značek přicházejících do východní Evropy si pro umístění prvního obchodu vybírá Prahu. Na tuzemský trh takto nedávno vstoupil prestižní americký švec Stuart Weitzman, který obouvá hollywoodské hvězdy. V květnu přijde trendy kosmetická značka Nyx známé blogerky Toni Ko, v Pařížské otevřel butik designérky Tory Burch. Jsou však i hráči, kteří z Česka kvůli slabým výsledkům odcházejí. Příkladem je italská Penny Black z módního domu Max Mara.

Pro světové módní značky je Praha při expanzi do střední a východní Evropy lokalitou číslo jedna. V případě luxusu si polovina všech značek přicházejících do regionu pro umístění prvního obchodu vybrala právě tuzemskou metropoli, vyplývá z průzkumu společnosti CBRE.

„Česká republika je v rámci střední a východní Evropy oblíbenou cílovou destinací převážně pro značky nabízející luxusní zboží,“ uvedla Veronika Tebichová, šéfka retailu v pražské kanceláři CBRE. Trend dokládá americký výrobce luxusních bot Stuart Weitzman. Švec obouvající řadu světových filmových hvězd otevřel loni osobně prodejnu v ulici U Obecního domu v centru metropole.

Méně nováčků, než dříve

Mezi nováčky je rovněž značka Tory Burch stejnojmenné americké designérky a dolarové miliardářky, kterou časopis Forbes zařazuje na třiasedmdesáté místo v žebříčku nejvlivnějších žen světa. Ze strany majitelů obchodních center zaznívají hlasy, že by novinek mohlo být více. „Ve srovnání s předešlými roky je nově příchozích značek překvapivě spíše méně.

Jedním z důvodů je, že český maloobchodní trh začíná být vyzrálý,“ říká Ivan Michněvič, manažer z francouzské společnosti Klepierre, jíž patří například obchodní centrum Nový Smíchov. Přesto podle něj prostor pro nové neotřelé koncepty stále je.

Plus 15, mínus 4

Vyskytují se však také značky, které se z Česka kvůli slabým výsledkům rozhodnou odejít. Příkladem je Penny Black z italského módního holdingu Max Mara. V tuzemsku se první prodejna této značky neohřála ani rok.

„Značky odešly, ale jednalo se spíše o to, že v rámci jejich portfolia je nahradily v dané lokalitě vhodnějšími koncepty lépe zaměřené na cílové zákazníky,“ dodala Tebichová ze CBRE. Celkem loni z tuzemska zmizely čtyři značky. Nově příchozích však bylo patnáct. Podle konzultantů je to dokladem toho, že Česká republika je stále perspektivní trh.

L’Oréal uvede do Česka Nyx
V obchodním centru Nový Smíchov se na začátku května otevře první samostatná prodejna americké kosmetické značky Nyx ve střední a východní Evropě a sedmá na světě. Rychle rostoucí značka sázející na sociální sítě a blogerky patří od loňska do portfolia francouzského koncernu L’Oréal. Ten ji koupil od zakladatelky značky, Američanky korejského původu Toni Ko.