Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.
„Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross.
Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.
Výsledky indexu(prvních deset měst):
1. | Londýn | 67,3 |
---|---|---|
2. -3. | Madrid | 67,1 |
2. -3. | Barcelona | 67,1 |
4. | Paříž | 65,5 |
5. | Řím | 62,9 |
6. | Berlín | 62,3 |
7. | Lisabon | 61,6 |
8. | Amsterdam | 61,3 |
9. | Praha | 59,7 |
10. | Budapešť | 59,6 |
Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.