Praha je mezi desítkou nejatraktivnějších měst pro nakupování v Evropě

Praha

Praha

Praha je jedním z deseti nejatraktivnějších evropských měst z hlediska nákupní turistiky a utrácení. Nejlépe se lidem nakupuje v Londýně, Madridu a Barceloně. Vyplývá to z výzkumného programu informační divize britského týdeníku The Economist.

Odborníci v oblasti mezinárodního nakupování vycházejí ze všeobecného nákupního indexu, který měří atraktivitu 33 hlavních evropských měst z hlediska mezinárodní nákupní turistiky. Hodnocení jednotlivých měst vychází z 36 kritérií rozčleněných do pěti kategorií: obchody, dostupnost, praktičnost, hotely a doprava, kultura a klima.

„Z indexu plyne, že ideálem mezinárodní nákupní turistiky je rovnováha mezi praktičností, dostupností a cenou,“ uvedl produktový ředitel informační divize Alasdair Ross.

Praha výrazně předčila ostatní města v kategorii zaměřené na praktičnost. V průměrné délce otevírací doby obchodů ve městě byla první. Nejhoršího výsledku naopak Praha dosáhla v kategorii dostupnosti, kdy hodnocení negativně ovlivnilo kolísání české koruny vůči hlavním mezinárodním měnám.

Výsledky indexu(prvních deset měst):

1. Londýn 67,3
2. -3. Madrid 67,1
2. -3. Barcelona 67,1
4. Paříž 65,5
5. Řím 62,9
6. Berlín 62,3
7. Lisabon 61,6
8. Amsterdam 61,3
9. Praha 59,7
10. Budapešť 59,6

Index má pomoci obchodníkům a značkovým prodejcům lépe se rozhodovat a online podoba tohoto ukazatele umožnit cestovatelům najít vhodné město pro nákup podle jejich představ, doplnil výkonný ředitel společnosti Global Blue Per Setterberg.