Prodeje luxusních aut rostly v Česku o desítky procent, vedlo BMW

Nové BMW M2 na autosalonu v Detroitu

Nové BMW M2 na autosalonu v Detroitu Zdroj: ctk/AP

V loňském roce se v Česku dařilo luxusním a prémiovým automobilovým značkám. Růst prodejů většiny z nich byl nad pětinovým tempem celého trhu. Prvenství uhájila automobilka BMW, vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

BMW loni zvýšila prodej o 30 procent na 5885 vozů, za ní následuje Audi s růstem o téměř 28 procent na 5019 prodaných aut a třetí skončil Mercedes s nárůstem o čtvrtinu na 4822 vozů.

Rekordmanem mezi luxusními značkami je Lamborghini, které loni zvedlo prodej v Česku o 150 procent na 15 prodaných vozů. Loni otevřené zastoupení značky tak splnilo cíl, o kterém při otevření prodejny na pražském Smíchově loni v dubnu hovořil generální ředitel Staphan Winkelmann.

Rolls-Royce v minulém roce zvýšil prodej o 117 procent na 13 aut a Ferrari zdvojnásobilo odbyt, když si ho pořídilo 60 Čechů. Porsche meziročně rostlo o 38 procent na 344 aut. Naopak více než dvoupětinový pokles zaznamenal Bentley, který skončil rok s 16 registracemi a luxusní odnoži Nissanu Infiniti klesl prodej o třetinu na 47 aut.

Celkově loni Český trh rostl o 20 procent, když se prodalo 230 857 nových osobních aut.