Prodloužená záruka může ušetřit desetitisíce

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Miroslav Chaloupka, Mlada fronta

Problémy s převodovkou, zadření motoru či jiné závažné defekty se nevyhýbají ani těm nejnovějším automobilům. V prvních dvou letech provozu se řidiči mohou spolehnout na zákonem danou dvouletou záruku. Některé automobilky tuto standardní dobu navíc výrazně prodlužují a získávají tak jistou konkurenční výhodu, protože zákazníci tak v případě poruchy ušetří až desítky tisíc korun.

Obavy z nákladných oprav zvyšují zájem řidičů o služby a výhody, které riziko desetitisícových položek za defekt auta eliminují. Automobilky na tuto poptávku reagují tím, že poskytují na svá auta prodloužené záruky nebo garantují zákazníkům výhodnější servis.

Někteří výrobci prodlužují standardní dvouletou záruku na lhůtu dvoj- či trojnásobně delší, příkladem je Hyundai, který poskytuje neomezenou záruku na 5 let a Opel dokonce na 6 let, ten ovšem pouze na vybrané komponenty. Prodloužení nabízejí buď zcela zdarma, jako například zmíněná nošovická automobilka, nebo si za něj musíte připlatit, jako například u Škodovky.

Rekordmanem v délce garantované záruky je značka Kia, která však tuto dobu omezuje ujetím určitého počtu kilometrů. Právě informace o možném omezení rozsahu služeb, které prodloužené záruky zahrnují, jsou těmi, o které by se zákazníci před koupí nového vozu měli zajímat především.

Češi jsou prý nejlepšími řidiči ve střední a východní Evropě