Obavy z nákladných oprav zvyšují zájem řidičů o služby a výhody, které riziko desetitisícových položek za defekt auta eliminují. Automobilky na tuto poptávku reagují tím, že poskytují na svá auta prodloužené záruky nebo garantují zákazníkům výhodnější servis.
Někteří výrobci prodlužují standardní dvouletou záruku na lhůtu dvoj- či trojnásobně delší, příkladem je Hyundai, který poskytuje neomezenou záruku na 5 let a Opel dokonce na 6 let, ten ovšem pouze na vybrané komponenty. Prodloužení nabízejí buď zcela zdarma, jako například zmíněná nošovická automobilka, nebo si za něj musíte připlatit, jako například u Škodovky.
Rekordmanem v délce garantované záruky je značka Kia, která však tuto dobu omezuje ujetím určitého počtu kilometrů. Právě informace o možném omezení rozsahu služeb, které prodloužené záruky zahrnují, jsou těmi, o které by se zákazníci před koupí nového vozu měli zajímat především.
Češi jsou prý nejlepšími řidiči ve střední a východní Evropě