Penam v lednu prodal posledních sedm obchodů na Moravě a ponechal si jen několik podnikových prodejen v areálech svých pekáren. „Prodej maloobchodní sítě je v souladu s naší dlouhodobou strategií, kdy se soustředíme na náš hlavní byznys. Ten posilujeme díky cíleným investicím do technologií i pekáren samotných. Penam je především výrobcem, nikoli maloobchodním prodejcem pečiva,“ řekl mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.
Penam prodal sedm svých maloobchodních prodejen v Jihlavě, Třebíči, Brně, Olomouci, Otrokovicích a Vyškově třem různým zájemcům, například známé síti Karlova pekárna. „Proces prodeje je v podstatě téměř dokončen. Cílem je provozování pouze několika prodejen, které jsou přímou součástí pekáren,“ uvedl. „Ve všech případech jsme se snažili o zachování kontinuity prodeje, tedy aby noví majitelé prodejen pokračovali v provozování obchodu,“ dodal.
Ambiciózní plány
Původní plány pekařů byly přitom velmi ambiciózní a počítaly až se stovkou prodejen po celém Česku a pět desítek na Slovensku, část z nich na principu franšíz. „Říkáme tomu pekařství na rohu, kde prodavačka zná zákazníky téměř jménem.
Mělo by to být o lidském přístupu,“ řekl před pěti lety v rozhovoru pro deník E15 ředitel Penamu Jaroslav Kurčík o tehdejších představách.
Podobné sítě přitom budují zejména menší pekárny. Pro ně to má smysl i proto, že se tak mimo jiné mohou pojistit proti tomu, kdyby se nedohodly s některým z řetězců, přes něž se prodává většina pečiva v České republice. Vlastní síť prodejen tak neprovozuje ani tuzemská jednička United Bakeries.