Skupina Fischer zvýšila loni tržby i zisk | E15.cz

Skupina Fischer zvýšila loni tržby i zisk

Skupina Fischer zvýšila loni tržby i zisk
CK Fischer
• 
ZDROJ: futurumostrava.com
Jan Šindelář

Jan Šindelář

Loňské oživení výjezdové turistiky potvrdil další z lídrů trhu. Cestovní skupina Fischer z portfolia KKCG vykázala tržby 3,09 miliardy korun, což je meziročně o 12 procent více. Deníku E15 to řekl výkonný ředitel Jiří Jelínek. Zisk před zdaněním a odpisy vzrostl o 43 procent na 123 milionů.

„Výsledky považujeme za velký úspěch. Kdyby bývalo nebylo problémů v Egyptě, tak zisk mohl být na úrovni téměř 140 milionů,“ připomněl Jelínek nepokoje, které koncem loňské sezony vypukly v jedné z klíčových destinací. Naopak za velmi úspěšné považuje například Turecko, Španělsko a také exotické země.

Firmám pod křídly Fischera se podařilo přilákat 247 tisíc klientů, o osm procent více než rok předtím. Z toho kolem sta tisíc zákazníků připadá na značku Nev-Dama, která se specializuje na lyžařské zájezdy. „Pokud jde o tržby, tak Nev-Dama rostla o sedm procent, v počtech klientů to bylo 5,5 procenta,“ doplnil Jelínek.

Skupina Fischer prošla počátkem letošního roku významnou změnou, když své značky Fischer, Nev-Dama, eTravel a Privileq soustředila do jediné akciové společnosti. „Pracujeme na posilování skupinové identity. Chceme, aby si klient naše značky vzájemně spojoval,“ uvedl předseda představenstva Miloslav Vyhnal.

Repete loňska bude těžké

Pro letošek firma očekává dvouciferný růst tržeb, zopakovat loňský zisk bude ale podle Jelínka velmi obtížné. Důvodem je loňská intervence České národní banky a oslabení koruny, což se negativně projeví právě letos. „V reálu není možné zvýšit ceny v průměru o šest procent,“ řekl Jelínek. Jako první nedávno zveřejnil své výsledky lídr trhu Exim Tours. Výnosy mu loni stouply o 18 procent na 3,7 miliardy korun, provozní výsledek hospodaření se zvýšil o 39 milionů na 156 milionů korun.

Další velké cestovky zatím přesná čísla nedaly, vesměs ale hovoří o zlepšení. „Rok 2013 nelze hodnotit jinak než jako náročný, ale úspěšný rok,“ uvedl šéfka Blue Style Lenka Berberi. Její firma loni odbavila celkem 110 tisíc klientů, o 40 procent více než předloni. Podle předběžných vyjádření by si měl polepšit i Čedok.

Jiří Jelínek: Řecko a Turecko praskají kvůli Egyptu ve švech

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!