„Proti Coca-Cole máme vlastní značku nazvanou Mo Cola. Soupeříme s Red Bullem naším Mo Energy Drinkem, a stejně tak máme naše vlastní značky nahrazující Fantu,“ prozradil Dewji americké televizi CNN. Se svými značkami chce expandovat na celý kontinent a postupně vytěsnit světově známé výrobce.
Coca-Cola působí v Africe již 88 let a na trhu je zatím neohrožena, podobně jsou na tom i další světový výrobci. Soupeření s takovými rivaly je obtížné především kvůli zavedenosti jejich značek.
Za úspěchem Dewjiho nápojů má stát vysoký podíl cukru. „Myslím, že je [Mo Cola] sladší. Podle mě v Africe lidé preferují nápoje, které jsou sladší,“ tvrdí. Další výhodou má být cena, která se pohybuje o 25 procent níže než u zahraniční konkurence.
Dewji není první s podobnou vizí
Zatím jeho nápoje v Tanzanii představují jen 3,5 procenta tamního trhu, čtyřicetiletý Afričan však mluví o brzkém dosažení 15 procent.Takový podíl má i jeho domovský konkurent Azam Cola, kterou s podobnými ambicemi o dva roky déle vyrábí skupina Bakhresa vlastněná dalším africkým miliardářem Salimem Bakhresou.
Tvrzení Dewjiho nelze brát na lehkou váhu. Během deseti let dokázal z třicetimilionové firmy, kterou zdědil po svém otci, vybudovat konglomerát s ročními příjmy ve výši 1,5 miliardy dolarů (zhruba 36 miliard korun). Momentálně jeho skupina MeTL podniká v celkem 31 odvětvích od zemědělství po finance v 11 zemích. Do roku 2018 plánuje Dewji, který je 31. nejbohatším Afričanem, obrat společnosti více než ztrojnásobit.