Sponzor Slavie pochází z tajných služeb, pomohl i se stavbami v Iráku

Hráči Slavie Praha při své tradiční děkovačce fanouškům

Hráči Slavie Praha při své tradiční děkovačce fanouškům Zdroj: Jan Maly, www.slavia.cz

Konzultační společnost Cuoni Group se včera stala jedním z pěti hlavních partnerů fotbalové Slavie, předmět jejího podnikání ale má od sportu hodně daleko. Vytváří bezpečnostní analýzy pro firmy, které chtějí stavět infrastrukturu v nebezpečných oblastech světa. Před pěti lety ji založili čtyři bývalí příslušníci vojenských tajných služeb v americké Tampě. Zakladatelé pochází ze Spojených států, Izraele, Vietnamu a Německa.

Firma nechce zveřejnit jména svých klientů, prozradila pouze to, že pracuje pro jednu ze tří největších světových pojišťoven. Jednou ze zakázek měla být i bezpečnostní analýza pro turecké firmy, které vybudovaly vodovodní potrubí na severu Iráku v kurdském Arbílu. Svoje klienty prý kontaktuje sama, až před rokem se rozhodla jít na veřejnost.

Až v dubnu si zaregistrovala doménu pro své internetové stránky, koupila si už i zatím nefungující českou adresu. Svoje působení v Česku hodlá rozšiřovat. V současné době tu pracuje přes deset zaměstnanců, v příštím roce hodlá nabrat dvanáct dalších.

V Praze sídlí zastoupení společnosti pro celou východní hemisféru. Její německý šéf Josef Kuhnt se tu usadil před rokem. Ke sponzorování Slavie ho prý vedly osobní důvody. „Celá moje rodina miluje fotbal, po příjezdu do Prahy moje děti začaly hrát fotbal za Slavii,“ vysvětlil serveru E15.cz Kuhnt.

Tři roky

Cuoni Group se stane hlavním partnerem Slavie na tři roky a v případě vzájemné spokojenosti se bude smlouva prodlužovat. Zároveň si vymínila, že její peníze půjdou zejména do mládežnických organizací a strukturálních změn v týmu.

„Jedná se o standardní sponzorskou smlouvu, kdy se potkaly dva subjekty, které našly společnou řeč a mají společný zájem,“ řekl na dotaz E15.cz k podrobnostem spolupráce s firmou Cuoni Group mluvčí fotbalové Slavie Jiří Vrba. U takových smluv není podle jeho slov důvod, aby se zveřejňovaly další detaily, například o finančním plnění či jiné.

Současně Vrba upřesnil, že Cuoni Group bude v třetí linii partnerů Slavie. V hierarchii klubu je v současnosti nejvyšším sponzorem generální partner, kterým je sázková společnost Fortuna.

Následovat by měla skupina prémiových partnerů, která ještě za nových majitelů klubu nebyla vytvořena. „Intenzivně s potencionálními prémiovými partnery jednáme. Jejich skupinu bychom chtěli mít ucelenou k začátku jarní fotbalové sezony. Jména partnerů budeme zveřejňovat na webu postupně, po uzavření kontraktu,“ řekl mluvčí „sešívaných“.

Kolik plánuje mít Slavia prémiových partnerů, mluvčí neupřesnil: „Jde o kontinuální proces a počty se v tomto směru nijak limitovat nedají. Samozřejmě každý kvalitní partner je do klubu vítán, finančních prostředků není nikdy dost.“

Prostor na stadionu

Americký sponzor Cuoni tak ve Slavii rozšíří dosavadní čtyřčlenné portfolio hlavních partnerů, kterými jsou akciová společnost Prostor, skupina Synot, firmy Umbro a FV Plast. „Našeho nového partnera, společnost Cuoni Group, jsme představili na stadionu v Edenu již minulý pátek při zápasu s Olomoucí, tam už svůj prostor má,“ řekl mluvčí Vrba.

Zda dostane Cuoni místo i na dresech „sešívaných“ Vrba neupřesnil. Zdůraznil však, že kromě A týmu Slavie se Cuoni hodlá velkou měrou soustředit na podporu mládežnické slávistické akademie.

Od předchozího majitele Aleše Řebíčka pražskou Slavii koupila čínská společnost CEFC letos na začátku září, vlastní 60 procent akcií. Zbylých 40 procent připadlo českému podnikateli Jiřímu Šimáněmu.