Celková vsazená částka přitom v posledních týdnech roste, takže novým hrám se daří získávat i nové hráče. A to i v létě, kdy je řada lidí na dovolené. Dosavadní souboj je ale zatím spíše zahřívacím kolem, přičemž jeden ze soupeřů, Synot Tip, zatím ani nevyjel na trať.
„Tipsport a Fortuna zatím víceméně testují, co trh unese. Také se v dobrém slova smyslu učí, co obnáší číselné loterie,“ uvedl šéf Asociace provozovatelů kurzových sázek Marek Herman. Naplno se začne rozhodovat až na podzim, kdy skončí prázdniny a začne běžný režim. „Na Sazce se to zatím nijak výrazně neprojevilo, a pokud, tak to opravdu teprve přijde,“ domnívá se Herman.
S dosavadními výsledky jsou ale Fortuna i Tipsport spokojeny. „Sazka jde dolů, my nahoru. Velmi doufáme, že se ty křivky překříží, i když v krátkodobém výhledu to nebude. Naše ambice je do dvou tří let mít podíl na trhu dvacet až třicet procent, do pěti let můžeme mít většinu,“ řekl šéf Fortuny Loto Martin Illner.
Celková výše sázek v týdenních číselných loteriích |
„Zájem klientů v tomto prázdninovém období odpovídá našemu očekávání a naší ambici dosáhnout osm až deset procent trhu,“ uvedl Jiří Hadraba z Tipsportu. Ve druhém a třetím týdnu po startu sice Tip6ka zaznamenala mírný pokles, minulý týden i díky milionové prémii její tržby opět stouply. „Vzhledem k nové prémii Sedm sedmiček ještě očekáváme nárůst tržeb,“ dodal.
Podle mluvčí Sazky Lenky Tiché se zahájení prodeje konkurenčních loterií na vývoji tržeb Sazky výrazně neprojevilo. „Tržby neklesaly i přes výraznou snahu konkurence o ovládnutí trhu a mediální investice v řádu desítek milionů korun,“ konstatovala Tichá.