Starbucks se podle Reuters chystá vstoupit na italský trh

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Lali Masriera, Flickr.com (CC BY 2.0)

Největší kavárenský řetězec na světě Starbucks jedná s italským partnerem o otevření svých provozoven v zemi. Agentuře Reuters to řekl nejmenovaný zdroj. Itálie je jedním z několika důležitých trhů, kam Starbucks zatím nevstoupil. Mluvčí společnosti se ke zprávám odmítla vyjádřit.

List Corriere della Sera uvedl, že americká společnost jedná v této věci s italským obchodníkem Antoniem Percassim. Dohoda by prý mohla být podepsána do Vánoc. Zdroj agentury Reuters potvrdil, že jednání skutečně pokračují. Skupina Percassi vlastní síť prodejen kosmetiky Kiko Milano, která má více než 700 prodejen po celé Evropě a ve Spojených státech. Rovněž má franšízovou dohodu s americkou značkou spodního prádla Victoria's Secret.

Generální ředitel Starbucks Howard Schultz v minulosti napsal, že se při otevření své první kavárny nechal inspirovat návštěvou Milána s jeho prosperující kavárenskou kulturou. Skupina od té doby vstoupila na desítky trhů, nikdy ale do Itálie, která má podle Evropské kávové organizace sedmou největší spotřebu kávy na obyvatele v Evropě. Analytici spekulovali, že Italové by si Starbucks nemuseli oblíbit, protože jsou zvyklí na rychlé silné espresso, které stojí podstatně méně než nápoje u Starbucks.

Pokud se Starbucks do Itálie odváží, byl by druhou významnou americkou značkou, která bojuje o přízeň místních jejich vlastními zbraněmi. V průběhu tohoto měsíce totiž v Miláně otevřel svou restauraci americký řetězec pizzerií Domino's. Pizza je italským národním pokrmem a Italové se na zahraniční obměny dívají podezíravě.