Investice do nové sítě zatím činí několik milionů korun. „Na otevření další hospody z tohoto konceptu již pracujeme a plánujeme ho na počátek příštího roku. Naší ambicí je otevření jedné až dvou Ostravaren ročně v následujících třech letech,“ uvedl mluvčí Staropramenu Pavel Barvík. „Jedná se o nefranšízový koncept, kterým chceme zákazníkům Ostravaru pomoci vytvořit stylovou hospodu s kvalitně ošetřeným pivem a dobrým jídlem,“ dodal.
První síť značkových restaurací spustil Staropramen ve spolupráci s jejich provozovateli v roce 1998 pod názvem Potrefená husa. Nyní jich jsou v provozu zhruba tři desítky a kromě piva hraje velkou roli i nabídka jídla. Na podzim předloňského roku pak spustil projekt lidovějších podniků s názvem Naše hospoda, které jsou nyní čtyři, a to v Praze, Pardubicích a Hradci Králové. Také jejich počet by měl do budoucna stoupnout.
Ještě před patnácti lety lidé vypili většinu piva v točené formě v hospodách. S nástupem krize v roce 2009 ale lidé začali šetřit. Výsledkem trendu úbytku návštěvníků restaurací je, že na spotřebě se nyní podílí ze šedesáti procent levnější lahvové či plechovkové pivo a jen ze dvou pětin točené. Pivovary se nyní obecně snaží tento trend poklesu spotřeby točeného piva alespoň zastavit.
Záplava dvorních pivnic |
---|
Franšízové pivovarské sítě nespustil v posledních letech pouze Staropramen, ale téměř každý z velkých hráčů na tuzemském pivním trhu. Léta tak funguje například síť Plzeňských pivnic, se značkou Gambrinus je v posledních pár letech spojena síť restaurací Originál 1869. Budvar má síť podniků Budvarka, humpolecký pivovar je propojen se sítí Bernard Pubů. Na několika restauracích s názvem Šnyt se začaly nedávno podílet i Pivovary Lobkowicz. |