Steve Jobs nezaujal. Film o zrodu Applu stahují americká kina z nabídky

Filmový Steve Jobs

Filmový Steve Jobs Zdroj: Universal

Na rozdíl od produktů Applu zatím nový film o jeho zakladateli připomíná komerční propadák. Dva tisíce amerických kin přestaly kvůli nezájmu publika snímek s prostým názvem Steve Jobs pouštět. Za dva týdny plošného promítání v USA film vydělal tolik, kolik měl podle tvůrců vydělat už za úvodní víkend

Dosavadní tržby ve výši 16 milionů dolarů (403 milionů korun) zatím ani zdaleka nestačí na pokrytí třicetimilionového rozpočtu (755 milionů korun). Na nezájmu diváků nic nemění ani nadprůměrné hodnocení (7,7 z 10), kterým film režiséra Dannyho Boyla a scenáristy Aarona Sorkina ocenili uživatelé největší filmové databáze IMDB.

Sorkin podle serveru Deadline rozporuplné přijetí snímku vysvětluje „určitým zmatením, které film provází. (…) Se všemi fakty o Stevu Jobsovi nakládá poctivě a věrně až na jeden: uvedení nových produktů neprovázely spory 40 minut před událostí. To je autorská licence.“

Přesto by film neoznačil jako „životopisný.“ Údajné nepřesnosti a celkově závadějící vykreslení Jobse jsou ale podle serveru Cult of Mac právě tím prvkem, který odrazuje komunitu fanoušků Applu od zhlédnutí filmu. Česká kina jej zařadí do své nabídky od čtvrtka 12. listopadu.