Supermarkety Alberty zvýšily tržby na 48 miliard, pomohlo převzetí rivala

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Ahold

Tržby společnosti Ahold, která provozuje obchody Albert, stouply loni v Česku meziročně o 15,3 procenta na 48,3 miliardy korun. Finanční rok 2015 byl ale o týden delší, bez jeho zahrnutí tržby rostly o 13,3 procenta. V loňském posledním čtvrtletí se tržby zvýšily o 4,2 procenta.

Identické tržby s výjimkou prodeje pohonných hmot se v posledním loňském kvartále snížily oproti čtvrtému čtvrtletí 2014 o 0,5 procenta. „V posledním kvartále roku se zlepšil výkon bývalých prodejen SPAR, supermarkety si i nadále vedou dobře,“ uvedla firma.

Konsolidované čisté tržby celé skupiny Ahold činily loni 38,2 miliardy eur, což je o 16,6 procenta meziročně více. Ve Spojených státech vzrostly čisté tržby bez prodeje pohonných hmot při konstantních devizových kurzech meziročně o 4,1 procenta. K růstu obratu pozitivně přispělo to, že konkurence zavírala obchody v New Yorku. Tržní podíl firmy oproti předchozímu roku vzrostl.

Společnost Ahold v roce 2013 na českém trhu podle výroční zprávy téměř zdvojnásobila zisk na 311,6 milionu korun. Tržby společnosti klesly o dvě procenta na 40 miliard korun.