Tři ze čtyř eshopů šidí zákazníky

Mezi nejčastější problémy internetových obchodů patří vyřizování reklamací, jejich umělé protahování nebo špatné informování zákazníka. Na tyto prohřešky pak upozorňují často právě zákazníci. „V tomto období jsme obdrželi 1 225 podnětů od spotřebitelů. Na základě podání děláme kontroly,“ uvádí mluvčí ČOI Denis Gajdoš v tiskové zprávě.
Opakované stížnosti na některé obchody
Celkem se inspekce v posledních třech měsících zaměřila na 255 internetových obchodů. Mezi nimi byla řada těch, se kterými byly problémy už minulosti. Hned 188 z nich porušilo předpisy, některé přitom i opakovaně.
Na trhu se také často objevují obchody, které objednané a zaplacené zboží vůbec nedodají. „Zákazníci by si měli dát pozor na velké snížení cen, velké akce a podobně,“ varoval v České televizi Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci.
Celkem už v Česku funguje více než třicet tisíc on-line obchodů. A jejich tržby každým rokem rostou. Letos by se měly vyšplhat na padesát miliard korun.