Mezi nejčastější problémy internetových obchodů patří vyřizování reklamací, jejich umělé protahování nebo špatné informování zákazníka. Na tyto prohřešky pak upozorňují často právě zákazníci. „V tomto období jsme obdrželi 1 225 podnětů od spotřebitelů. Na základě podání děláme kontroly,“ uvádí mluvčí ČOI Denis Gajdoš v tiskové zprávě.
Opakované stížnosti na některé obchody
Celkem se inspekce v posledních třech měsících zaměřila na 255 internetových obchodů. Mezi nimi byla řada těch, se kterými byly problémy už minulosti. Hned 188 z nich porušilo předpisy, některé přitom i opakovaně.
Na trhu se také často objevují obchody, které objednané a zaplacené zboží vůbec nedodají. „Zákazníci by si měli dát pozor na velké snížení cen, velké akce a podobně,“ varoval v České televizi Jan Vetyška z Asociace pro elektronickou komerci.
Celkem už v Česku funguje více než třicet tisíc on-line obchodů. A jejich tržby každým rokem rostou. Letos by se měly vyšplhat na padesát miliard korun.