„Diskonty dosahují nejlepšího růstu obratu i velikosti nákupního košíku zákazníků,“ uvedl ředitel Nielsenu pro služby obchodníkům Petr Křiklan. Slábnoucí proud nakupujících potvrdil Petr Muroň, manažer společnosti Geco, která provozuje u hypermarketů 245 prodejen s tiskem a tabákem. „Počet kupujících zákazníků skutečně klesá, náš obrat ale roste,“ uvedl.
Jednou z příčin úbytku lidí v hypermarketech je podle Křiklana i snížení počtu slevových akcí. Lidé hledající nejvýhodnější cenu proto podle něho častěji míří do diskontů. Na druhé straně ale diskontní obchody nemůžou s hypermarkety soupeřit například z hlediska technologického vybavení a služeb. „Přesto však očekávám, že posilování diskontů bude ještě letos pokračovat,“ poznamenal Křiklan.
Přes pokles tržeb hypermarketů, zůstávají tyto obchody mezi řetězci stále lídrem českého trhu. Celkem lidé loni v hypermarketech utratili 124,5 miliardy korun, v supermarketech 65 miliard a v diskontech 57 miliard korun.