Úspěšný obchodník expanduje se světoznámou značkou Natuzzi Editions

Martin Duras majitel firem Natuzzi Editions a PHASE

Martin Duras majitel firem Natuzzi Editions a PHASE Zdroj: NATUZZI EDITIONS S.R.O.

Ve světě nábytku je jméno firmy Natuzzi Editions zavedeným pojmem. Představuje kvalitu, která je odborníky po celém světě uznávaná. Jeho vytříbený design je dílem nejlepších návrhářů. Začátky sahají do malé vesničky Santerama, v italské Colle, kde začal Pasquale Natuzzi s poctivou ruční výrobou.

Vše muselo být perfektní, od materiálů až po zpracování kůží z místní koželužny. Postupně se nábytek, zejména sedací soupravy, staly pojmem a expandovaly do celého světa. Zároveň se ale především sedací soupravy této značky staly synonymem luxusu, který je mnoha lidem nedostupný. Z toho vznikla myšlenka rozšířit nabídku i pro lidi ze střední třídy při zachování stejné kvality výrobku. Tak vznikla dceřiná společnost Natuzzi Editions. Firma se rychle začala ohlížet po možnostech dostat se na evropský trh.

Sedačka AUTENTICO od Natuzzi Editions.Sedačka AUTENTICO od Natuzzi Editions. | NATUZZI EDITIONS S.R.O.

Tím, kdo byl ve správný čas na správném místě, byl mladý slovenský obchodník s nábytkem, pan Martin Duras. Mladý Duras si v roce 2017 s podporou svého otce otevřel v Bratislavě svoji první prodejnu s nábytkem, zejména se sedacími soupravami a postelemi, již nazval PHASE. Během několika let vybudoval úspěšnou firmu s množstvím prodejen v ČR a SR a později začal přemýšlet o jejím rozšíření. Jezdil na výstavy a veletrhy, až se v Kolíně nad Rýnem setkal s manažerem firmy Natuzzi. Od něj dostal nabídku, ať převezme zastupování Natuzzi Editions pro obě země. To byl důležitý moment pro vstup Natuzzi Editions na český a slovenský trh.

Martin Duras k tomu říká: „Za prosazením značky je spousta každodenní práce. Já jsem měl na začátku štěstí, ale to nestačí. Podařilo se mi utvořit dobrý tým lidí, kteří jsou opravdovými odborníky a pomáhají budovat značku. Nejdůležitější je, že to děláme srdcem. Já, i všichni moji zaměstnanci. V současné době máme 3 prodejny Natuzzi Editions v ČR a 2 na Slovensku, ale ještě pořád nejsme tam, kde bychom chtěli být. Podle mého názoru máme ještě nějaký prostor pro expanzi, ať už v Čechách a na Slovensku, tak i v zahraničí. Věřím tomu, že se dalších 5 prodejen podaří otevřít do konce roku 2023.“

Úspěšný obchodník Martin Duras.Úspěšný obchodník Martin Duras. | NATUZZI EDITIONS S.R.O.

Jednou z hlavních motivací vzniku Natuzzi Editions byla cenová dostupnost, ale zároveň vyšší úroveň značky PHASE, druhou přiblížení kvality do českých a slovenských domácností. Pro Durase osobně to také byl fakt, že obě firmy, tedy PHASE a Natuzzi Editions si vzájemně nekonkurují.

Mnohé firmy současná koronakrize doslova zlikvidovala nebo omezila jejich výrobu a prodeje. Natuzzi Editions paradoxně tato doba prospěla: „V první i druhé vlně šly prodeje nahoru. Věřím, že to tak bude i nadále. Lidé jsou víc doma, víc také přemýšlejí o svém pohodlí. Jako by se soustředili na to, aby měli doma při home office patřičný komfort. Tak to alespoň pociťujeme jak v Natuzzi Editions, tak i v PHASE. Naším nejčastějším zákazníkem jsou lidé středního a staršího věku, kteří vědí, co chtějí a nechtějí dělat kompromisy.“

Sedačka Wessex od Natuzzi Editions.Sedačka Wessex od Natuzzi Editions. | NATUZZI EDITIONS S.R.O.

Kromě koronakrize, která firmě prospěla, je důležitým aspektem úspěchu i chybějící konkurence. Duras to komentuje: „Konkurence je většinou zastaralá. Jsou to převážně starší podnikatelé, kteří si stále myslí, že jsou jedinými prodejci nábytku. Tak jak to bylo před 20-30 lety. Prostě sedí a čekají. Čekají na zákazníky. Proto se nedíváme na konkurenci, ale díváme se před sebe. Hlavně na to, aby to, co děláme, bylo v rámci možností, pokud možno nejkvalitnější.“

Natuzzi Editions je příkladem firmy, kterou současná krize nezastavila v expanzi. Přestože její pohovky jsou velmi často kopírovány, stojí na pevných základech díky své kvalitě a dlouhé životnosti výrobků.