Počet nákupních center, obchodních domů, outlet center a hypermarketů s malými pasážemi dosáhl v Česku na konci loňského roku 497. Z toho je 92 tradičních nákupních center s celkovým rozsahem 2,3 milionu metrů čtverečních ploch. Celková pronajímatelná prodejní plocha přesáhla 4,5 milionu metrů čtverečních. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK. Srovnatelné údaje z předchozích let společnost neuvedla.
V přepočtu na 100 obyvatel je nejvíce pronajímatelných ploch v Praze, téměř 80 metrů čtverečních. „Česká metropole je z tohoto hlediska jednoznačně nejvíce saturovaným regionem. Dále následuje Ústecký kraj s 52 m2 na 100 obyvatel,“ uvedl František Diviš ze společnosti Incoma GfK.
Nejméně pronajímatelných ploch v nákupních centrech v přepočtu na 100 obyvatel je v kraji Vysočina (21 m2 na 100 obyvatel) a ve Středočeském kraji (24 m2 na 100 obyvatel). Zde však silně působí vliv Prahy, pro kterou jsou přilehlé oblasti středních Čech přirozeným spádovým územím.
Ton Schaap: Nákupní centra vysávají z městských čtvrtí život