Veletrhy Brno jednají s dalším zájemcem o Autosalon

brněnské výstaviště

brněnské výstaviště Zdroj: Veletrhy Brno

Po letošním neúspěšném pokusu o obnovení brněnského Autosalonu ve spolupráci se Svazem dovozců automobilů se Veletrhům Brno ozval další zájemce. „Uzavřeli jsme dohodu s vydavatelstvím Autofox, které má pocit, že je schopno Autosalon zorganizovat. Dali jsme jim čas do konce roku,“ řekl v rozhovoru pro deník E15 generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

„Jejich šéf přišel s tím, že všechny v oboru zná a že je přesvědčen, že se mu podaří Autosalon zorganizovat vlastními silami, a to už příští rok. Tak jsem mu popřál hodně štěstí,“ dodal Kuliš.

Samotné vydavatelství nechtělo jednání s veletrhy a automobilkami příliš komentovat. „Autofox neustále zvažuje řadu možností rozvoje, z nichž některé jsou v jednání s potenciálními dodavateli a partnery. Veškerá tato jednání však podléhají mlčenlivosti,“ uvedl výkonný ředitel serveru Marek Balla. Server funguje od roku 2009, podle posledních údajů založených na statistikách Google Analytics měl přes 14 tisíc unikátních návštěvníků za měsíc.

Veletrhy Brno se rozhodly zrušit tradiční akci loni v lednu kvůli nízkému zájmu automobilek. Poslední ročník v roce 2013 si sice nenechalo ujít 80 tisíc návštěvníků, v minulosti to bylo ale pravidelně i přes sto tisíc. Akce se nepovedla ani podle expertů. Důvodem byl nízký počet značek – třináct, zatímco původně pořadatelé usilovali o účast tří desítek firem.

Veletrhu také uškodilo, že se akce přestali účastnit mnozí výrobci, které nahradili importéři či pouze dealeři. „Nechceme jít do dealerského modelu, protože to je pak trochu lowcostový autosalon. Držíme se zásady, že by to měl být Autosalon alespoň na úrovni importérů,“ míní Kuliš.