Výnosy Prady klesly, kvůli zhoršení v Číně i Evropě

Výkonný šéf Prady Patrizio Bertelli zdůvodnil oslabení výnosů „nejistou a složitou“ situací na trhu a slíbil, že firma bude omezovat náklady, aby si udržela dosavadní ziskové marže. „Kvůli této situaci se dočasně zastavil náš růst, naše střednědobé a dlouhodobé růstové cíle to ale neovlivní,“ citovala Bertelliho agentura Reuters.
Milánský módní dům už dříve oznámil, že v tomto roce v zájmu snižování nákladů otevře méně prodejen, než původně plánoval. Ke 31. lednu provozovala Prada po světě 594 obchodů.
50 nových prodejen tržby nezvýšilo
Maloobchodní tržby Prady zůstaly za poslední rok beze změny na 2,98 miliardy eur i přesto, že firma otevřela 50 nových prodejen. Tržby v Asii klesly o pět procent, zejména pod vlivem propadu v Hongkongu a Macau, kde se podle firmy ve druhé polovině roku „podstatně “ zhoršily podmínky na trhu.
Loni téměř dva a půl měsíce blokovaly přístup do obchodních čtvrtí v Hongkongu velké protesty za demokracii. Pradě z Hongkongu plyne odhadem zhruba desetina celkových tržeb.
Firmu v roce 1913 založil Mario Prada, původně jako podnik na prodej kabelek, zavazadel a stříbrného nádobí pro evropskou elitu. Dnes patří Prada mezi přední světové výrobce luxusního zboží, jako jsou kabelky, obuv, kožené zboží, oděvy a doplňky. Kromě hlavní značky Prada jí patří i značky Miu Miu, Church's a Car Shoe.