Wal-Mart zvýšil prodeje, jeho zisk však klesl o osm procent

Wal-Mart

Wal-Mart Zdroj: Ben Schumin via Wikimedia Commons (CC BY-SA 3.0)

Zisk americké společnosti Wal-Mart, která je největším maloobchodním prodejcem světa, v prvním fiskálním čtvrtletí klesl o 7,8 procenta na 3,08 miliardy dolarů (74,3 miliardy korun). Překonal však očekávání analytiků a díky vyššímu prodeji v USA jí nečekaně vzrostly tržby.

Zisk na akcii za tři měsíce do konce dubna činil 98 centů, a o deset centů tak překonal průměrné odhady analytiků v anketě agentury Thomson Reuters.

Příjmy se zvýšily o 0,9 procenta na 115,9 miliardy dolarů, zatímco analytici je odhadovali 113,2 miliardy dolarů. Bez zahrnutí výkyvů směnných kurzů se příjmy zvýšily o čtyři procenta. V USA pak tržby v obchodech otevřených nejméně rok stouply o jedno procento.

Firma dodala, že růst tržeb zaznamenala na většině zahraničních trzích, v čele s Kanadou a Mexikem. Výjimkou byla Británie, kde klesají ceny potravin.

Wal-Mart masivně utrácel za to, aby dostal zpět zákazníky do svých obchodů. Firma zlepšila výkonnost, zásobování obchodů, služby zákazníkům a zvýšila mzdy zaměstnancům. Kvůli tomu ale měla nižší zisk. Podle analytiků však výsledky ukazují, že se jí tyto investice vyplácejí.

Wal-Mart je jednou z mála maloobchodních firem, které měly příznivý začátek roku. Většinu maloobchodních společností trápí přesun zájmu zákazníků na internet, na který nedokážou dostatečně rychle reagovat.

Více než polovina tržeb Wal-Martu pochází z potravinářského zboží, což je podle analytiků odvětví, jehož přesun na internet je výrazně pomalejší.