Zájem o podzimní výlety do Evropy roste | E15.cz

Zájem o podzimní výlety do Evropy roste

Jan Šindelář

Jan Šindelář

Sezona podzimních výletů do evropských metropolí je v plném proudu a podle vyjádření cestovních kanceláří bude zřejmě úspěšnější než loni. „Pozorujeme jednoznačně nárůst prodaných eurovíkendů ve srovnání s loňskou sezonou. Nárůst se pohybuje někde kolem 40 procent,“ řekl šéf internetové agentury New Travel.cz Roman Břenek. Podle něj je nárůst dán především tím, že se takzvané eurovíkendy v posledních dvou letech dostávají stále častěji do nabídky větších cestovních kanceláří.

Nejoblíbenějšími cíli jsou prý Paříž, Řím, Benátky a Barcelona. Podzim navíc přeje výletům i díky řadě státních svátků. „Pochopitelně největší zájem je o eurovíkendy kolem svátku 28. října, kdy je už spousta destinací vyprodána. V současné době máme k dispozici posledních asi 200 míst v letadlech,“ uvedl Jan Sotona z cestovní kanceláře Neckermann CK. U této cestovky vzrostla letos poptávka například po netradičních zájezdech na Island. Přes velký zájem Neckermann naopak vyškrtl z katalogu kvůli nepokojům zájezdy do Atén.

Rostoucí poptávka po eurovíkendech je pohříchu jediným trendem, na kterém se velké cestovky shodnou. U délky pobytů a cen se vyjádření liší. „Délka pobytu je delší než v minulých letech, v průměru čtyři dny a tři noci,“ tvrdí marketingový šéf Čedoku Tomáš Brejcha. „Zájem klientů se vyhraňuje směrem ke kratším pobytům, zpravidla na dva až tři dny,“ má jinou zkušenost obchodní ředitel Exim Tours Jan Koláčný. Výjimkou podle něj nejsou ani jednodenní zájezdy na jednorázové akce, například na sportovní utkání. Zkracování podle Koláčného vedlo k mírnému snížení ceny. Naopak Sotona z CK Neckermann mluví o mírném zdražení kvůli cenám ropy.

Průměrná cena eurovíkendu včetně letenky a ubytování ve čtyřhvězdičkovém hotelu se pohybuje kolem deseti až 12 tisíc korun. Pro cestovní kanceláře jde hlavně o doplňkový zdroj tržeb na podzim a na jaře. Například u největší české cestovky Exim Tours se podíl eurovíkendů na tržbách počítá v procentech, u Neckermanna je to 12 procent. Shoda panuje v tom, že na víkendové zájezdy do velkých měst létají především páry.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu

v kategorii zpravodajství.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.