Zakladatel Mall.cz Fryc investoval v USA do kosmetického start-upu. Teď inkasuje zisky

Technologie kosmetického start-upu GlamST

Technologie kosmetického start-upu GlamST Zdroj: GlamST

Ondřej Fryc
Ondřej Fryc
Ondřej Fryc
Ondřej Fryc
Ondřej Fryc
6
Fotogalerie

Start-up GlamSt uruguayské podnikatelky Agustiny Sartori změnil majitele. Stal se jím jeden z největších hráčů na americkém trhu. Na transakci vydělal i český byznysmen Ondřej Fryc.

Vypadá to jako americko-uruguayský splněný sen s českou stopou. Byznysmen Ondřej Fryc, který kdysi založil internetovou nákupní galerii Mall.cz a nyní je aktivním investorem, před dvěma lety v USA investoval do start-upu GlamSt uruguayské podnikatelky Agustiny Sartori. Ten nabízí řešení pro kosmetické značky, které zákazníkům umožňuje vyzkoušet si odkudkoli make-up ve virtuální realitě.

Teď se majitelem start-upu GlamSt stal jeden z největších hráčů v oboru. „Jde o firmu Ulta Beauty, se kterou je možné posunout společnost o velký kus dál,“ řekl deníku E15 Fryc. Výši transakce odmítl komentovat s odkazem na dohodnuté podmínky smlouvy. „Je to velký den, jsme nadšení,“ tweetovala Sartori po oznámení akvizice.

Fryc do GlamSt vstoupil prostřednictvím fondu Reflex Capital na konci roku 2016, a to v situaci, kdy firma domlouvala další investory. Vše se ale příliš táhlo a docházely peníze.

„Další investoři nebyli schopni rychle reagovat a firma neměla na výplaty. Bez jakékoli smlouvy, pouze na základě důvěry, jsme Agustině, jež patří do imigrantské komunity v San Francisku, poslali zálohu,“ popisuje začátky Fryc s tím, že imigranti obecně jsou skvělými podnikateli už proto, že našli odvahu odstěhovat se do cizí země, kde neměli žádné vazby.

Společnost Ulta Beauty se strategicky zaměřuje na budování takzvaného digitálního inovativního ekosystému. V padesátce amerických států provozuje přes tisícovku obchodů, v příštím roce jich plánuje otevřít osmdesát. Akvizice GlamSt jí umožní upevnit postavení v rozšířené realitě a umělé inteligenci, především v oblasti personalizace zákazníků. Pro GlamSt je klíčové, že firma zachová celý tým v Uruguai.

Frycův Reflex Capital má ve Spojených státech aktivních pět investic: Samepage, Wild Zora, ProductBoard, Alice a SpaceKnow. V portfoliu má ale i další start-upy, které s USA různě koketují – například tam spouštějí pobočky, jako třeba firma Spaceti.