Alice Nellis stojí za redesignem ČT sport

Redesign ČT sport

Redesign ČT sport Zdroj: CT

Nové grafiky programu ČT sport se režisérsky ujala Alice Nellis. Jádrem je slogan Žijeme sportem.

Nová grafika a identifikační znělky vznikly u příležitosti letošního desátého výročí programu ČT sport. Stejně jako stanice sama se i její nové znělky pohybují v širokém spektru sportovních odvětví, od těch nejmasovějších a nejpopulárnějších až po sporty menšinové, kterým ČT sport dává ve vysílání prostor.

„Je legrační, že jsem nové znělky pro ČT sport točila zrovna já. Nejsem totiž úplně sportovec. Ale o to víc je obdivuju,“ glosuje režisérka Alice Nellis, která natočila nový promospot stanice.

„Když mě Česká televize s konceptem oslovila, líbilo se mi, že v něm není sport představený jako něco, co dělá jen hrstka vyvolených, ale jako věc, kterou spousta lidí žije, aniž by ji museli nutně provozovat na vrcholové úrovni. Sport je navíc velmi vizuální, a díky tomu jsme se mohli soustředit na výtvarné pojetí a vyhrát si s ním. A propojit jej s emocemi a lidskostí,“ dodala režisérka.

Identifikační znělky stanice, kterých vzniklo celkem pětadvacet, tvoří sportovní koláže a akcentují sdílenou lásku ke sportu ve všech jeho podobách: od prvních dětských úspěchů přes sport na amatérské úrovni, zapálené fandění až po přípravu na účast ve vrcholových soutěžích. Dalším prvkem nového vizuálu ČT sport jsou také krátké pětivteřinové předěly, které se soustředí na vloženou energii, soustředění a vášeň, které každý sportovec potřebuje při přípravě a tréninku jako cestě k maximálnímu výkonu.

„Podstatu značky ČT sport definuje velice výstižně její slogan 'Žijeme sportem', který se stal leitmotivem jeho nově vzniklé grafické výbavy představující nadšení a vášeň pro sport na všech úrovních. Veřejnoprávní sportovní program tedy symbolicky oslovuje celou sportovní 'rodinu',“ vysvětluje Denisa Kollárová, ředitelka marketingu České televize, která nad novou grafickou výbavou převzala kreativní supervizi.

„Sportovní vysílání je z principu velice dynamické a jeho program se často mění. Chtěli jsme zlepšit orientaci diváků v široké nabídce přenosů a sportovních pořadů, které ČT sport vysílá, a které příležitostně také hostují na ostatních programech České televize nebo v nových médiích. Vyvinuli jsme proto nové navigační prvky, které zvýší přehlednost a orientaci ve vysílání, a to nejen v televizi, ale i na webech ivysílání.cz a ctsport.cz,“ dodal art director ČT sport Vojtěch Buchta, který za novými koncepty stojí společně s výtvarníkem Danielem Řehákem a autorem hudby Karlem Havlíčkem.