Apple je opět nejcennější značkou světa, sesadil Google

Apple

Apple Zdroj: CC BY-NC-ND 2.0: Alexander Schimmeck via Flickr

Do čela žebříčku nejcennějších značek světa BrandZ Top 100 se letos vrátil americký technologický gigant Apple. Hodnota značky Apple meziročně stoupla zhruba o dvě třetiny na 247 miliard dolarů (více než šest bilionů korun). Informuje o tom společnost Millward Brown, která žebříček sestavuje.

Loni Apple z prvního místa odsunula internetová společnost Google. V letošním roce se značka Google vrátila zpět na druhé místo, její hodnota nicméně stoupla o devět procent na téměř 174 miliard dolarů. Třetí příčku obsadila softwarová společnost Microsoft, která tak odsunula na čtvrté místo technologickou firmu IBM.

Celou první desítku tvoří výhradně americké značky. Teprve 11. příčka patří čínské internetové společnosti Tencent. Nejcennější evropskou značku představuje britský mobilní operátor Vodafone. Ten obsadil celkově 23. příčku s hodnotou 38,5 miliardy dolarů.

Celková hodnota stovky nejcennějších značek oproti loňskému roku stoupla o 14 procent na 3,3 bilionu dolarů. Za posledních deset let se tak zvýšila o 126 procent, zatímco hodnota samotné značky Apple vzrostla o 1146 procent.

Deset nejcennějších značek světa v roce 2015
ZnačkaOdvětvíHodnota v miliardách dolarůZměna hodnoty v procentech
Apple technologie 247,0 +67
Google technologie 173,7 +9
Microsoft technologie 115,5 +28
IBM technologie 94,0 -13
Visa finance 92,0 +16
AT&T komunikace 89,5 +15
Verizon komunikace 86,0 +36
Coca-cola nápoje 83,8 +4
McDonald's restaurace 81,2 -5
Marlboro tabák 80,4 +19