Apple je opět nejcennější značkou světa, sesadil Google

Loni Apple z prvního místa odsunula internetová společnost Google. V letošním roce se značka Google vrátila zpět na druhé místo, její hodnota nicméně stoupla o devět procent na téměř 174 miliard dolarů. Třetí příčku obsadila softwarová společnost Microsoft, která tak odsunula na čtvrté místo technologickou firmu IBM.
Celou první desítku tvoří výhradně americké značky. Teprve 11. příčka patří čínské internetové společnosti Tencent. Nejcennější evropskou značku představuje britský mobilní operátor Vodafone. Ten obsadil celkově 23. příčku s hodnotou 38,5 miliardy dolarů.
Celková hodnota stovky nejcennějších značek oproti loňskému roku stoupla o 14 procent na 3,3 bilionu dolarů. Za posledních deset let se tak zvýšila o 126 procent, zatímco hodnota samotné značky Apple vzrostla o 1146 procent.
Deset nejcennějších značek světa v roce 2015 | |||
---|---|---|---|
Značka | Odvětví | Hodnota v miliardách dolarů | Změna hodnoty v procentech |
Apple | technologie | 247,0 | +67 |
technologie | 173,7 | +9 | |
Microsoft | technologie | 115,5 | +28 |
IBM | technologie | 94,0 | -13 |
Visa | finance | 92,0 | +16 |
AT&T | komunikace | 89,5 | +15 |
Verizon | komunikace | 86,0 | +36 |
Coca-cola | nápoje | 83,8 | +4 |
McDonald's | restaurace | 81,2 | -5 |
Marlboro | tabák | 80,4 | +19 |