Babišovo Ano: Změna loga a Prchal v čele komunikace

Andrej Babiš

Andrej Babiš Zdroj: E15 Anna Vackova

Politické hnutí Andreje Babiše změnilo během dubna své logo. Z názvu byl odstraněn letopočet 2011 a vykřičník, nově byla usazena slova „politické hnutí“. Změna loga proběhla v režii idea makera Marka Prchala, který je od ledna šéfem komunikace tohoto politického hnutí. Na volby už se chystají i Zelení, kteří momentálně hledají volebního manažera.

V tiskové zprávě na webových stránkách hnutí se praví, že nová podoba loga vychází z původního logotypu, pouze jej zjednodušuje a optimalizuje pro použití na vizuálech. Inovované logo už se objevilo na internetových stránkách hnutí i na Facebooku a počítá se s ním i na reklamních vizuálech. Autorkou loga je Nikola Hurychová z agentury RichKids.

„Průzkumy nám ukázaly, že šikmo umístěný vykřičník vypadá sice dobře, pokud je logo samotné, ale při použití na vizuálu vypadá paradoxně méně výrazně, i když má slovo ANO zvýrazňovat. Tak jsme se ho zbavili, protože logo chceme maximálně výrazné,“ říká Marek Prchal, který je od ledna letošního roku šéfem komunikace politického hnutí Ano.

Nové logo:

Politické hnutí Ano změnilo logoPolitické hnutí Ano změnilo logo

Původní logo:

Půvódní logo, které už nevyhovovaloPůvódní logo, které už nevyhovovalo

Ke spolupráci s Ano se Marek Prchal nechce vyjadřovat, příliš sdílná nebyla ani tisková mluvčí hnutí Radka Burketová. Můžeme se tedy jen dohadovat, že Ano se zhruba rok před parlamentními volbami rozhodlo posílit komunikaci především v sociálních médiích. To je totiž oblast, na kterou se Prchal v poslední době zaměřuje. Mimo jiné se podílel na předvolební online kampani Přemluv bábu a měl na starosti komunikaci na sociálních sítích v případě loňské kampaně Dopravního podniku s názvem Vždyť to jede jinam!. V březnu letošního roku se mu jako spoluautorovi projektu Sanoma Media povedlo rozčeřit mediální vody vydáním dvou čísel týdeníku Agenda.

O tom, že je na přípravu voleb v roce 2014 nejvyšší čas, dokládá i výběrové řízení na volebního manažera, které vypsala další neparlamentní strana, Strana zelených. Uzávěrka pro přijetí nabídek je 15. května, požadavky na kandidáty ale nenaznačují, že by se Zelení, na rozdíl od hnutí Ano, chtěli zaměřit speciálně na internet a sociální sítě.

Úspěchem prezidentského kandidáta Karla Schwarzenberga na sociálních sítích se zřejmě nebude inspirovat ani Strana Práv Občanů Zemanovci, kterou by podle posledního průzkumu STEM preferovalo 4,3 procenta občanů. Místopředseda strany Vladimír Kruliš Strategii informoval, že právě on bude jmenován manažerem pro nejbližší volby. „Na odhalení konkrétní strategie je ještě brzy, ale určitě je nám bližší osobní komunikace. Sociální sítě jsou naší slabinou, kterou se samozřejmě budeme snažit vylepšit,“ řekl k přípravě SPOZ na volby Kruliš.