Boj o šéfa České tiskové kanceláře svedou vedle Majstra další tři kandidáti

Česká tisková kancelář

Česká tisková kancelář Zdroj: profimedia.cz

Jíří Majstr, ČTK
Jiří Majstr:  To hlavní,co umíme,je vtěsnatinformaci do150 znaků.My jsme bylitwitt eřiv dobách,kdy se vůbecnevědělo,že nějakýTwitter bude.
digitální média (ilustrační foto)
ilustrační foto
5
Fotogalerie

O místo generálního ředitele České tiskové kanceláře se ucházejí čtyři zájemci. Vedle stávajícího generálního ředitele Jiřího Majstra chce národní tiskovou agenturu dalších šest let řídit vedoucí PR a marketingu Národní galerie Miroslav Krupička, bývalý předseda rady České televize Jan Mrzena a bývalý programový ředitel Radio United Broadcasting Martin Rigler, uvedla předsedkyně rady Hana Hikelová.

"Vzhledem k počtu kandidátů neproběhne první kolo výběru, kde se měl zúžit počet uchazečů na pět finalistů, a rada rovnou pozve všechny uchazeče k veřejnému slyšení 26. dubna," uvedla Hikelová. Na základě hodnocení těchto vystoupení a kvality projektů pak radní vyberou generálního ředitele. V tajné volbě musí získat nejméně čtyři hlasy ze sedmi.

Vedle koncepce v rozsahu minimálně deseti stran museli kandidáti doložit dosavadní řídící zkušenosti a prokázat osobnostní a manažerské předpoklady k řízení významné instituce v oblasti veřejné služby.

Krupička od roku 1998 do loňska vedl zahraniční vysílání Českého rozhlasu, stanici Radio Praha. Mrzena vedle předsednictví v Radě České televize šéfoval také programu ČT2, vedl Jihočeské divadlo a dočasně i Národní divadlo. Majstr je generálním ředitelem ČTK od roku 2011, po loňském odchodu Petra Holubce je zároveň šéfredaktorem agentury.

V minulosti byl postupně zpravodajem ČTK v Dillí, New Yorku a Londýně a zakládal internetovou divizi ČTK. Rigler v minulosti působil jako programový ředitel rádia Kiss Morava nebo personální manažer ve firmě Radio Investments.

ČTK je majetkově i hospodářsky oddělena od státu. Hlavním zdrojem financování provozu agentury jsou výnosy z prodeje zpravodajství jejím klientům, od státu nepobírá žádné dotace. Orgánem, jímž se uplatňuje právo veřejnosti na její kontrolu, je sedmičlenná Rada ČTK. Její členové jsou voleni Poslaneckou sněmovnou.

Česká tisková kancelář poskytuje zpravodajství většině českých médií, řadě podniků, státních institucí, zastupitelských úřadů i dalším odběratelům. Zpravodajský servis ČTK odebírají i některá média na Slovensku.

ČTK je dnes multimediální agenturou, která poskytuje denně zhruba 600 textových informací, stovky fotografií, audionahrávky, videozpravodajství i informační grafiku. Informace získává od vlastních zpravodajů, od řady zahraničních tiskových agentur i z dalších zdrojů.

Video placeholde
Devizové intervence byly podle Lukáše Kovandy, analytika společnosti Cyrrus, chybou. Podívejte se, jak je zhodnotil. • Arsen Lazarevič/E15