Brno rozdává kreativní vouchery

Brno nabízí kreativní vouchery na redesign produktů nebo třeba návrh nového vizuálního stylu společnosti. Podpořeni budou profesionálové v oborech, jako je je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura. Na vzájemnou spolupráci získají jednorázovou dotaci v hodnotě až 75 procent nákladů, maximálně ale 100 tisíc korun.
Na projekt přospěl čtyřmi miliony korun Magistrát města Brna. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uvádí brněnský primátor Petr Vokřál.
Brno i společnost JIC (Jihomoravské inovační centrum), která za akcí stojí, má s podporou firem formou poukazů zkušenosti – před sedmi lety Brno jako první město v republice zavedlo JIC Inovační voucher, který přispívá na propojení firem s vědci. Úspěšný koncept postupně zavedly i ostatní kraje.
„Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětluje ředitel JIC Jiří Hudeček, proč se JIC rozhodl pomáhat prohlubovat zkušenosti firem se spoluprací s kreativci.
Inspirací byly obdobné služby ve městech jako Salzburg nebo Manchester. Tamní firmy díky poukazům navázaly dlouhodobou spolupráci s kreativci, která navíc odstartovala širší inovační procesy ve firmě.
Firmy sídlící v Jihomoravském kraji si budou moci vybrat ke spolupráci profesionály ze speciálně zřízené kreativní galerie. Do té se mohou od 2. listopadu hlásit zájemci z kreativních oborů s minimálně pětiletou praxí. Žádosti o konkrétní projekty můžou firmy odevzdávat od 1. února 2016, po absolvování workshopu, na kterém získají informace o správném zadávání kreativního projektu. Vouchery zástupci města i JIC vylosují v dubnu 2016.