Ceny Epica se letos budou předávat v Berlíně

Logo cen Epica

Logo cen Epica Zdroj: archiv

Epica Awards, jejímž partnerem pro Česko je časopis Strategie, letos rozšíří počet kategorií i porotců.

Ceremoniál předávání cen kreativity v reklamě Epica letos uvítá Berlín. Akce se bude konat 16.–19. listopadu. Samotnému vyhlášení vítězů bude předcházet konference Epica Creative Circle o budoucnosti kreativy.

Letos poprvé se kreativci utkají v kategorii Virtualní realita pro agentury, které pracují s přístroji typu oculus rift. Dále oproti minulým letům přibudou kategorie Osobní elektronika, Restaurace, bary a kavárny, Produktový design nebo Humor. Obsáhlá kategorie Obecný zájem byla rozdělena na dvě – Zdraví a bezpečnost a Sociální a životní prostředí.

Epica také představila reklamní kampaň, která hlásá, že umí pomoci nováčkům mezi soutěžícími k tomu, aby si jich svět všiml. Kampaň s mottem Jiný pohled na kreativitu dostala na starost barcelonská agentura Vasava.

Ceny Epica jsou jediné, o jejichž rozdělení rozhoduje porota složená z novinářů pracujících pro marketingové tituly po celém světě. Letos jich bude přes čtyřicet. Rodina cen Epica rozrostla o členy z Mexika, Kolumbie, Chile, Peru, Indonésie a Bosny a Hercegoviny. Partnerem Epiky v České republice je časopis Strategie.

„Nárůst počtu partnerů a změny v rozdělení do kategorií potvrzují, že pokračujeme ve vývoji započatém v roce 2012, kdy ceny poprvé dosáhly globálních měřítek,“ říká ředitel soutěže Mark Tungate a pokračuje: „Reklama poslední dobou rozšiřuje své pole působnosti do mnoha oblastí kreativity. I proto jsme pro předávání letošních cen vybrali Berlín, jedno z nejkreativnějších měst na světě.“ V minulých letech byly ceny vyhlašovány v Paříži, Lublani, Dilí a Amsterdamu.